۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
معامله‌گران بورس در انتظار دولت بعد نشسته‌اند
کارشناس بازار سرمایه:

معامله‌گران بورس در انتظار دولت بعد نشسته‌اند

یک کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند کلی بازار مطرح کرد: معامله‌گران این بازار به دلیل مشخص نبودن تکلیف انتخابات هنوز دست به کار خاصی نمی‌زنند و منتظر دولت بعد نشسته‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار،  بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که سهم‌ها بازار به میزان ارزنده‌ای رسیده‌اند و در حال حاضر، سهامداران باید با تغییر نگاه خود به بلندمدت بودن سرمایه‌گذاری خود سعی داشته باشند تا این سهم‌های ارزنده را در پرتفوی خود قرار دهند تا بتوانند سود مناسبی را پس از روزهای انتخابات کسب کنند؛ البته چندان با اطمینان هم نمی‌توان درباره سود این سهم‌ها صحبت کرد چراکه این مسائل علاوه بر نرخ‌های جهانی، سودآوری شرکت‌ها و قیمت آن‌ها به آینده مذاکرات و نرخ دلار هم بستگی دارد.

با این حال، امروز، صنعت غذایی با درخشش «غکورش» توانست برترین صنعت امروز از لحاظ ارزش معاملات باشد و به دنبال آن صنایع خودرویی و فلزات اساسی بودند که نماد «فولاد» توانست به تنهایی بالاترین ارزش و میزان تقاضا را داشته باشد که برای این سهام بسیار قابل توجه است.

پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات این هفته بورس اظهار کرد: افزایش اندک ارزش و حجم معاملات امروز نشان داد که صحبت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در مناظرات تحرکات تقریبا مثبتی را در روند معاملات ایجاد کرده است و معامله‌گران هم در پی این تحرکات مثبت فعلا در پی این هستند تا سیاست‌های دولت بعد مشخص شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نرخ دلار در حال حاضر بین ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان باقی مانده است و دولت فعلی در تلاش است تا دلار را از این قیمت پایین‌تر آورد، اما فعلا موفق نبوده است و بعید به نظر می‌رسد تا انتخابات تغییری در نرخ دلار ایجاد شود، از طرفی نامزدهای انتخابات هم با وعده‌هایی که درباره بورس می‌دهند حتما به دنبال جلب اعتماد و رأی سهامداران بورسی هستند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار با توجه به تعطیلی‌های هفته گذشته حجم بالایی را تجربه نکرد، گفت: رشد خاصی را هم با توجه به شرایط فعلی و ابهامات اثرگذار بر بازار ندارد و از هفته آینده با توجه به کم شدن ابهام برجام و انتخابات در کشور روند معاملات هم بهتر خواهد شد، اما در این هفته بازار متعادل رو به مثبت به کار خود پایان داد.

نوروزی درباره سهم‌های ارزنده بازار گفت: بازار از نظر ارزندگی در بهترین حالت خود قرار دارد چراکه بسیاری از سهم‌های بازار از جمله سهم‌های فولادی، فلزی، پتروشیمی و برخی از تک‌سهم‌ها با تأثیرپذیری از قیمت‌های جهانی و رشد در سودآوری خود عملکرد خوبی را نشان داده‌اند و برخی از سهم‌ها مانند «ذوب» هم تحت تأثیر قراردادهای بین‌المللی که امضا کرده‌اند، در وضعیت خوبی قرار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال، شوک انتخاباتی مرحله‌ای است که در هر بازار سرمایه‌ای تأثیرگذار است و در حال حاضر، بورس در این رویه قرار گرفته است و باید از این پل رد شود تا بتوان با اطمینان درباره آن صحبت کرد و همانگونه که شرایط بازار به خوبی نشان می‌دهد، معامله‌گران بازار هم منتظر مشخص شدن تکلیف انتخابات هستند تا بتوانند به درستی تصمیم بگیرند و جلوی ضرر بیشتر در بازار را بگیرند.

کد خبر: ۹۲٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha