۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
 انتقال آب ارس به تبریز تسریع شود
استاندار آذربایجان شرقی:

انتقال آب ارس به تبریز تسریع شود

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت انتقال آب رودخانه ارس به دشت تبریز، گفت: دولت و وزارت نیرو باید اجرای این طرح مهم را تسریع کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی افزود: بدون تردید انتقال آب ارس به تبریز یکی از مهمترین و بزرگ ترین طرح های عمرانی در بخش زیرساخت وزارت نیرو است که تسریع در تکمیل و اتمام آن باید جزو اولویت های اصلی وزارت نیرو قرار بگیرد تا از ثمرات و ظرفیت های اقتصادی آن مردم منطقه در کوتاه ترین زمان بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه طول طرح انتقال آب ارس به تبریز ۱۴۰ کیلومتر است، یادآور شد: تاکنون حدود ۳۵ کیلومتر از این طرح با تامین اعتبار از محل اعتبارات آب های مرزی تکمیل و اجرایی شده است و برای ادامه آن نیازمند تخصیص منابع مالی از سوی دولت و وزارت نیرو هستیم.

پورمحمدی ادامه داد: در حال حاضر برای ۱۰۵ کیلومتر باقی مانده طرح انتقال آب ارس به دشت تبریز در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم که اگر اعتبارات لازم به استان تخصیص یابد در سریع ترین زمان ممکن با مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی آن تسریع می شود.

به گفته وی طرح فوق در مسیر هرزندات تا تبریز که ۱۰۵ کیلومتر را شامل می شود از حدود ۸ سال قبل راکد مانده است که دلیل آن ناتوانایی کنسرسیوم برنده مناقصه بود که متعهد به تامین منابع مالی بود و البته خط اعتباری ایران و چین هم به مشکل برخورد.

پورمحمدی با تاکید بر نقش بسیار مهم انتقال آب ارس به تبریز، اظهار کرد: این طرح از نظر تامین آب و نقش پدافندی برای استان بسیار مهم است، چون در صورت بروز مشکل در هر یک از خطوط انتقال آب زرینه‌رود و ارس می‌توانند جایگزین هم شوند.

کد خبر: ۹۲٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha