۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
بی تدبیری در محدودیت صادرات محصولات فولادی

بی تدبیری در محدودیت صادرات محصولات فولادی

اولویت اصلی تولیدکنندگان فروش داخلی می باشد زیرا با مشتری خود آشنایت دارند و به آسانی می تواند شرکت های طرف معامله را شناسایی کنند و به همین روال مشکلات در رابطه با صادرات را به صفر برسانند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، با توجه به تحلیل هایی که اخیرا در رابطه با آزاد سازی صادرات محصولات فولادی انجام شده، سعید عسگرزاده دبیرانجمن سنگ آهن ایران با اشاره به این سیاست گفت: برداشته شدن محدودیت های صادرات محصولات فولادی توسط وزارت صمت اتفاق شگفت انگیزی نیست و چنین فضایی در سال گذشته نیز وجود داشت زیرا دولت به لحاظ قانونی و حقوقی، اجازه محدود کردن صادرات را ندارد و و چنین اجازه ای را هیچ نهادی به دولت نداده است.

سعید عسگرزاده تاکید کرد: محدودیت های صادراتی اعمال شده کار خلاف بوده و حال فقط به روال عادی خود باز می گردد و برخلاف روند قانونی می خواستند تنظیم بازار دستوری و غیر قانونی ایجاد کنند و حال با برداشتن ممنوعیت ها اتفاق خاص و ویژه ای رخ نداده است.

وی در ادامه بیان کرد: در ابتدای سال ۹۷ صادرات محصولات فولادی به طور صحیح انجام می شد که با یک اتفاق غیر قانونی ممنوعیت ها در این حوزه اعمال شد که بهتر بود که بعد از گذشت سه ماه این موضوع لغو شود ولی حال سه ماه به دو سال و سه ماه تبدیل شده است امیدواریم این ممنوعیت ها به طور کامل برداشته شود.

دبیرانجمن سنگ آهن ایران در رابطه با ثبات نسبی بازار آهن نیز گفت: اگر عرضه و تقاضا در بازار شفاف باشد و قیمت محصولات اصلاح شود و با پتانسیل و فضایی که در بورس کالا حاکم است بتوانیم از معاملات به درستی بهره ببریم، بازار خود به خود به سوی تعادل و ثبات قیمتی پیش خواهد رفت.

وی در ادامه افزود: در صورتی که تعادل در بازار به وجود آید بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان صنعت فولادی کشور تمایل دارند که مواد اولیه تولیدی خود را در کشور و با قیمت منطقی به فروش برسانند و هیچ یک از این فعالان در این حوزه اصراری به صادرات با توجه به هزار و یک گرفتاری موجود در رابطه با تامین کشتی، بازگشت ارز، هزینه های متعدد و حتی حوادث پیش بینی شده  ندارد.

سعید عسگرزاده دبیرانجمن سنگ آهن ایران در پایان تاکید کرد: اولویت اصلی تولیدکنندگان فروش داخلی می باشد زیرا با مشتری خود آشنایت دارند و به آسانی می تواند شرکت های طرف معامله را شناسایی کنند و به همین روال مشکلات در رابطه با صادرات را به صفر برسانند.

کد خبر: ۹۲٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha