۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲
پاسخ به سوالات اقتصادی توسط کاندیداهای ریاست جمهوری از جنس اقتصاد نیست
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

پاسخ به سوالات اقتصادی توسط کاندیداهای ریاست جمهوری از جنس اقتصاد نیست

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم برنامه عملیاتی و اجرایی در زمینه اقتصادی می خواهند؛ مردم از نزاع، درگیری و زخم زبان ها خسته شده اند و این مسئله را نمی پسندند.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار،درباره مسائل اقتصادی ریاست جمهوری آینده گفت: انتظار مردم و بدنه جامعه و کارشناسان اقتصادی این است که نامزدها درباره سوالات مربوط به ماموریت های اقتصادی صحبت کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از پاسخ ها در مناظره غیر مرتبط با موضوعات اقتصادی بود و اساسا جنس پاسخ ها پاسخ های اقتصادی نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از موضوعاتی که مطرح می شد زخم زبان و کنایه بود و اصلا شکل کار رویکرد تخریبی داشت لذا مردم این موضوعات را نمی پسندند و علاقه مند هستند اگر قرار است نامزدها از هم انتقاد کنند،این انتقاد با بیان مثبت مطرح شود.

وی با بیان اینکه نامزدها نباید برخی مسائل را مطرح می کردند، اظهارداشت: به عنوان مثال نیاز بود موضوعات به صورت کارشناسی مطرح شود نه اینکه یک نامزد بیاید و به نامزد دیگر بگویید شما بی سواد هستید لذا اگر کسی بخواهد با رویکرد تخریب دیگران بالا بیاید، اساسا مردم به آن نامزد رویکرد مثبتی نخواهند داشت.

پورابراهیمی بیان داشت: اگر کسی به جای پرداختن به خودش به تخریب روی بیاورد حتما مردم آن نامزد را به عنوان نامزد اصلح نخواهند شناخت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مردم برنامه عملیاتی و اجرایی در زمینه اقتصادی می خواهند.مردم از نزاع، درگیری و زخم زبان ها حتما خسته شده اند.

وی بیان داشت: در مناظره اول همه نامزدها به یک برنامه جامع اقتصادی استناد کردند لذا پیشنهاد من این است که نامزدها برنامه جامع خود را به صورت مکتوب و مشخص چاپ کنند تا همه موارد مشخص  و تعهدات و زمان بندی آن معلوم باشد به عنوان مثال اگر نامزدی می گوید که می خواهد مشکل اقتصاد را حل کند باید برنامه خود را مطرح و زمانبندی لازم را عنوان کند.

۸۰ درصد سرفصل اولویت های اقتصادی ۷ کاندیدای ریاست جمهوری یکسان بوده و همچنین راهکارهای اجرای این برنامه ها هم تا حدود ۷۰ درصد شبیه به هم است

پورابراهیمی اظهارداشت: من فارغ از برنامه نامزدها تصور می کنم که ۸۰ درصد سرفصل اولویت های اقتصادی این ۷ نماینده یکسان بوده و همچنین راهکارهای اجرای این برنامه ها هم تا حدود ۷۰ درصد شبیه به هم است. یعنی کمتر کسی از این نامزدها پیدا می شود تا بگوید مشکل کسری بودجه اولویت اصلی اش نیست چراکه همه نامزدها می گویند که کسری بودجه یکی از چالش های اساسی کشور است. بنابراین این مسئله نیاز به برنامه ندارد و کاملا مشخص است.طبق  برداشتی که بنده از برنامه راهکاری نامزدها داشتم، مشاهده کردم که تقریبا ۷۰درصد نامزدها شبیه به هم صحبت می کنند اما ان نامزدی که می خواهد برای کشور کار کند باید در اجرای برنامه ها تعهد بدهد یعنی اگر کسی موضوع کسری بودجه را به عنوان مشکل مطرح می کند این نامزد باید جرئت و جسارت این برنامه را داشته باشد و برود و بیاستد و اجرا کند.

وی با بیان اینکه گفتن برخی از موضوعات کافی نیست، اظهارداشت: بسیاری از مشکلات ما با رئیس جمهور فعلی و برخی مسئولین این است که آنها برخی موضوعات و قوانین را اجرا نمی کنند. بنابراین نکته بعدی در این مناظرات این است که افراد تعهد بدهند که موضوعات را اجرا خواهند کرد. با این حال خواسته های مردم در این مناظره اقتصادی منعکس نشد و یک تعداد محدودی فقط به سوالات اقتصادی پاسخ دادند.

کد خبر: ۹۲٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha