۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
«نیاز» تعیین کننده پیروزی یا شکست؛ سایه نوسات ارزی بر استارتاپ ها
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

«نیاز» تعیین کننده پیروزی یا شکست؛ سایه نوسات ارزی بر استارتاپ ها

بیرجند- کارآفرین خراسان جنوبی در حالی پس از سالها و طی فراز و نشیب های فراوان به سودهی رسیده است که حالا نیازسنجی را مهم ترین عامل در پیروزی یا شکست یک کسب و کار می داند.

بازار؛ گروه استان ها: در دنیای پیشرفته امروز، همه نیازهای انسان با تکنولوژی و اینترنت در هم آمیخته شده است و استارت آپ ها نقش خاص تری را در این فضا ایفا می کنند. استارت آپ ها، معمولا حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا می شوند که نوآوری در استارتاپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می دهد.

 نکته ای که در این میان باید به آن توجه شود شروع یک کسب و کار باید با نیازهای جامعه، مسائل مالی و بازار فروش ارتباط داشته باشد. چرا که کارآفرینی مزایای متعددی دارد و در نتیجه رقابت در این حیطه نیز بسیار است. درک ابعاد این رقابت و طرح کسب و کار دقیق و کارا می تواند منجر به شروع یک کسب و کار موفق شود.

بازگردانی محصولات سایت های خارجی به فارسی
ستار محمودی، رئیس هیئت مدیره شرکت استارت آپی است که به کسب و کارهای دیگر در ثبت برند و دیگر خدمات مورد نیاز کمک می کنند.

وی در این باره در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: هر کاربری که کسب و کاری پیاده سازی کند یک سری نیازمندی ها مانند تیزر، لوگو، برند، قالب سایت و دیگر موارد دارد که شرکت ما در این زمینه ها خدمات می دهد و از صفر تا ۱۰۰ در کنار کسب و کارها است.

به گفتۀ وی این شرکت در بستر مجازی است و به سمت هوشمند سازی پلت فرم رفته است که اکنون چند ربات این خدمات را ارائه می دهند و نیازهای استارت آپ ها به راحتی رفع می شود تا بتواند سریعتر و راحت تر کسب و کار خود را راه اندزی کنند.

این جوان خلاق عنوان کرد: حدود یک سالی است که ۳ هزار آیتم و محصول ایجاد شده و در سایت برای کاربران موجود است، همچنین چند ماهی است که سایت به حالت رباتیک و هوشمند در آمده است که در همین راستا ۴۷ هزار آیتم دیگر نیز توسط ربات ها اضافه شده است.

محمودی تصریح کرد: این ربات ها یک سری محصولات را از سایت های خارجی خریداری و به فارسی بازگردانی می کنند و به راحتی در اختیار کاربر ایرانی و فارسی زبان قرار می دهند.

«نیاز» تعیین کننده پیروزی یا شکست؛سایه نوسات ارزی بر استارتاپ ها

بدون ایده و با توجه به ظواهر وارد کار شدم
این جوان کارآفرین با بیان اینکه ۹ سال از شروع کار او می گذرد، گفت: شکست های فراوانی داشته ام تا اکنون به این مرحله و سوددهی رسیده ام.

محمودی تصریح کرد: مشکل ابتدایی من این بود که کورکورانه و بدون ایده محوری وارد کار شدم و سایت های آموزشی ایجاد کردم و تمرکز بر تولید محتوا و ظاهر وب سایت بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که تمرکز اگر از همان ابتدا بر پیدا کردن نیازمندی های مردمی و رفع آنها بود، پیشرفت های بیشتری نسبت به امروز داشتم.

مشکل ابتدایی من این بود که کورکورانه و بدون ایده محوری وارد کار شدم و سایت های آموزشی ایجاد کردم و تمرکز را بر تولید محتوا و ظاهر گذاشته بودم

ابتدا عضو یک تیم استارت آپی شوید
این جوان خلاق خراسان جنوبی به جوانان پیشنهاد داد: برای پیاده سازی کسب و کار خود از ظواهر دوری کنند و به نیازها و هدف اصلی توجه داشته باشند.

محمودی اضافه کرد: همچنین در سایت های خود آموزش های مفید و مورد نیاز برای مردم تولید کنند؛ چرا که هدف اصلی کسب و کارها باید تولید آموزش مورد نیاز و رفع مشکلات اصلی مردم باشد.

وی تأکید کرد: اولین کاری که انجام دهند عضو یک تیم شوند و با ویژگی های یک تیم، استارت آپها، چالش ها و شرایط آشنا شوند، از تجربیات استفاده کنند و بر اساس این موارد و نیازمندی های موجود، استارت آپ خود را راه اندازی کنند.

به گفتۀ وی قبل از پیاده سازی یک استارت آپ لازم است که در یک تیم دیگر عضو شوند تا با وظایف یک مدیر نیز آشنا شوند و بدانند که باید مدیر، فقط پلن کار را بچیند و افراد تیم را مدیریت کند تا از چارچوب خارج نشوند.

«نیاز» تعیین کننده پیروزی یا شکست؛سایه نوسات ارزی بر استارتاپ ها

به درخواست ها و مشکلات پارک علم و فناوری توجه شود
این جوان کارآفرین و خلاق با بیان اینکه در طول مسیر مشکلاتی پیش می آید و در کار وقفه ایجاد می کند، گفت: اما همیشه باید به دنبال این باید باشیم که رقبا را عقب بیندازیم و باعث بهتر شدن کسب و کار خود شویم.

محمودی یکی از این مشکلات نوسانات ارزی دانست و تصریح کرد: نوسانات ارزی فاصله ای در درآمدزایی بسیاری از شرکت ها ایجاد  کرد و  باعث شد در این بحران خیلی از کسب و کارها  دلیل تعطیل شوند، اما ما ادامه دادیم و اکنون به ثبات و درآمدزایی رسیده ایم.

به گفتۀ وی بیشترین حمایت ها را پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از شرکت آنها داشته است که اکنون هم ادامه دارد.

وی از مسئولان استانی و استانداری درخواست کرد: مشکلات پارک و علم و فناوری خراسان جنوبی را در اولویت قرار دهند چرا که اگر مشکلات آنها رفع شود، می توانند بیشتر به استارتاپ ها کمک کنند.

کد خبر: ۹۲٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha