۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
دلالی در بازار مرغ مردم را سرگردان کرده است
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:

دلالی در بازار مرغ مردم را سرگردان کرده است

اردبیل- بدری، رئیس مجمع نمایندگان اردبیل گفت: دلالی در بازار مرغ نارضایتی مردم و نابسامانی توزیع مرغ را زمینه‌ساز شده است.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مسئولان و متولیان امر باید هر چه سریعتر به این نابسامانی و دلال‌بازی در بازار مرغ پایان داده و به تثبیت قیمت و توزیع مناسب مرغ در بازار کمک کنند.

وی تصریح کرد: با گذشت ماه‌ها از نابسامانی در بازار مرغ، همچنان فراز و نشیب و نوسانات را در عرضه مرغ شاهد هستیم که ضرورت دارد با ثبات بیشتر از فرآیند کشتار تا عرضه مرغ به نحوی عمل شود تا مردم به راحتی به این ماده غذایی دسترسی پیدا کنند.

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل با قدردانی از تلاش متولیان کشتارگاه‌ها و عرضه‌کنندگان مرغ در شبکه رسمی توزیع گفت: به نظر می‌رسد برخی دلال‌بازی‌ها در بین کشتار و عرضه مرغ زمینه‌ای را به وجود آورده تا روزانه نوساناتی را در توزیع مرغ در بازار شاهد باشیم که این امر با درایت و حمایت مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به نحوه درست و صحیح مدیریت شده و معایب برطرف شود.

بدری افزود: عرضه مرغ به قیمت‌های مختلف در سطح بازار پسندیده نیست و ما در استان اردبیل به اندازه کافی هم در کشتار و هم عرضه مرغ ظرفیت و توان بالایی را داریم که ضرورت دارد هر چه سریعتر ساماندهی در این عرصه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند برخی از فعالان این عرصه از رقابت منفی بین مرغداری‌های کلان با خرد سخن به میان می‌آورند اما این مشکلات و نارسایی‌ها نباید به صحنه توزیع و شبکه عرضه منتقل شود تا التهابی در این بخش به وجود آید.

بدری از حمایت مجلس برای تأمین نهاده‌های دامی با قیمت مناسب خبر داد و اضافه کرد: امسال قرار است با نظم و انضباط بیشتر نهاده‌های دامی تهیه و در بین مرغداری‌ها توزیع شود تا با جوجه‌ریزی مناسب و عملیات کشتار و عرضه مشکلات و نارسایی‌های احتمالی برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی بهتر است در این فرآیند همراه با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان راهکاری را در نظر بگیرد تا دست دلالان از بازار سوداگری مرغ کوتاه و زمینه توزیع مناسب و مطلوب مرغ به قیمت مصوب فراهم آید.

کد خبر: ۹۲٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha