۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
فولکس واگن به دنبال شفافیت دیزل گیت
مدیرعامل سابق خسارت می‌دهد

فولکس واگن به دنبال شفافیت دیزل گیت

گروه فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که با مارتین وینترکورن مدیرعامل سابق،به توافق نهایی در مورد نقش او در رسوایی دیزل گیت رسیده است،در صورت عدم همکاری برای شفافیت ماجرا وی باید خسارت پرداخت کند.  

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که با مارتین وینترکورن مدیرعامل سابق، به تواق نهایی در مورد نقش او در رسوایی دیزل گیت رسیده است.  
این خودروساز آلمانی در تلاش هست که بزرگترین بحران سازمانی خود را که به آن اعتراف نیز کرده با شفافیت کامل و به طور رسمی مشخص و منتشر کند. بحران مذکور در پی استفاده از نرم افزار غیرقانونی جهت کاهش آلایندگی محصولات دیزلی این خودروساز برای ورود به بازار آمریکا رخ داده است.  
سخنگو فولکس واگن در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ در جلسه هیات نظارت این خودروساز بر سر شرایط اولیه دیزل گیت توافق شده است. توافق نامه نیز طی روزهای آینده منعقد خواهد شد.  
از زمانی رسوایی دیزل گیت تا کنون فولکس واگن متحمل جریمه ۳۲ میلیارد یورویی معادل ۳۸.۹ میلیارد دلار شده است. هرچند که بخشی از این جریمه مشمول تعمیرات و بازیابی نرم‌افزار خودروها بوده است.
فولکس واگن پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل نقض وظیفه مراقبت و بررسی از تولید توسط وینتر کورن به عنوان مدیرعامل خسارت دریافت خواهد کرد. این خسارت درپی عدم شفافیت استفاده از نرم‌افزارهای غیرقانونی برای میزان آلایندگی موتور خودروها دیزلی مطالبه شده است.  
وینتر کورن یک هفته پس از افشای رسوایی در سال ۲۰۱۵ ابتدا مسئولیت آن را انکار و سپس از سمت مدیرعاملی بزرگترین خودروساز جهان استعفا داد.

کد خبر: ۹۲٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha