۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
السالوادور می خواهد بیت کوین را قانونی کند
در کنفرانس بیت کوین میامی اعلام شد؛

السالوادور می خواهد بیت کوین را قانونی کند

رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد لایحه‌ای را هفته آینده برای تصویب به مجلس ارائه خواهد کرد که به موجب آن استفاده از رمزارز بیت کوین قانونی خواهد شد.

به گزارش بازار، نجیب ابوکیله (Nayib Bukele) رئیس جمهور السالوادور در پیامی ویدیویی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ که در شهر میامی آمریکا در روزهای در ۴ و ۵ ژوئن برگزار شده بود گفت: هفته آینده، من لایحه‌ای را به کنگره ارسال می‌کنم که بیت کوین را به پول قانونی تبدیل می‌کند.

وی توضیح داد که هدف از انجام این کار ایجاد اشتغال و امکان اشتغال مالی برای هزاران نفر از افرادی است که خارج از اقتصاد قانونی هستند. رئیس جمهوری السالوادور خاطر نشان کرد همین حالا ۷۰ درصد مردم در کشورش حساب بانکی ندارند و در اقتصاد غیررسمی کار می‌کنند.

دولت السالوادورا هنوز جزئیات این لایحه را منتشر نکرده است. اما با توجه به اینکه متحدان رئیس جمهوری در پارلمان اکثر کرسی‌ها را در اختیار دارند انتظار می‌رود به تصویب برسد.

در اقتصاد مبتنی بر دلا السالوادور، دلارهایی که اتباع السالوادوری خارج از کشور برای خانواده‌های خود در داخل کشور می‌فرستند حدود ۲۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد.

به گفته رئیس جمهوری السالوادور، بیت کوین سریعترین راه برای انتقال میلیاردها دلار پول به داخل کشور است و این گونه از هدر رفتن میلیون‌ها دلار که عاید واسطه‌ها و صرافی‌ها می‌شود جلوگیری خواهد شد.

رئیس جمهور این کشور خاطر نشان کرد از طریق استفاده از بیت کوین، مبلغ دریافتی بیش از یک میلیون خانواده کم درآمد سالانه میلیاردها دلار افزایش می‌یابد. این باعث بهبود زندگی و آینده میلیون‌ها نفر می‌شود.

شایان ذکر است بیت کوین یک دارایی غیرمتمرکز و بدون ارتباط مستقیم با اقتصاد واقعی است که مبتنی بر فناوری‌های بلاکچین است. ارزش این ارز رمز بسیار ناپایدار است، اما افزایش علاقه موسسات و شرکت‌ها به این پول باعث شده است مردم نیز به استفاده از این پول دیجیتالی روی آورند.

کد خبر: ۹۲٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha