۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در بازار کردستان ۳۴۹ درصد رشد یافت
طی سال جاری؛

ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در بازار کردستان ۳۴۹ درصد رشد یافت

کردستان - رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات بازار استان طی سال جاری ۲۹۸ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۴۹ درصد افزایش یافته است.

فرزاد سردار زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا ۲۱ اسفند ماه جاری ۱۸ هزار و ۳۰۸ مورد بازرسی از سطح بازار کردستان انجام شده است، اظهار داشت: این تعداد بازرسی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها پنج هزار و ۳۳۰ پرونده تخلفات بازار به ارزش ۲۹۸ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال در کردستان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در ۱۱ ماه و ۲۱ روز گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۰ درصد و ارزش ریالی این پرونده ها هم ۳۹۴ درصد افزایش داشته است.

سردارزاده خاطرنشان کرد: در این مدت سه هزار و ۷۰۱ مورد گشت مشترک با دیگر دستگاه‌ها همچون فرمانداری، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اماکن داشتیم که در نتیجه آن یک هزار و ۹۰۲ پرونده تخلف به ارزش ۲۱ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال تشکیل شد.

وی یادآور شد: تعداد بازرسی های انجام شده، پرونده های تشکیل شده و ارزش ریالی این پرونده ها در گشت های مشترک امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به ترتیب ۴۸، ۹۳ و ۶۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

 رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا و افزایش تقاضا برای برخی کالاها نظارت بر بازار تشدید شد، گفت: از ابتدای اعلام شیوع رسمی این بیماری تاکنون ۵۰ پرونده تخلف که عمده آن‌ها مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم عرضه بود، در استان تشکیل شده است.

سردار زاده ارزش ریالی این تعداد پرونده را ۳۵۷ میلین ریال اعلام کرد و افزود: در زمینه گرانفروشی میوه و سبزیجات هم که در این مدت با افزایش تقاضا مواجه شد، ۱۱ پرونده تشکیل شده است.

کد خبر: ۹٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha