۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
مشارکت روسیه در کریدور شمال- جنوب ایران

مشارکت روسیه در کریدور شمال- جنوب ایران

رئیس مرکز صادرات روسیه اعلام کرد که شرکت‌های این کشور برای مشارکت در طرح کریدور خط آهن شمال-جنوب ایران آمادگی دارند.

به گزارش بازار، نیکیشینا افزود: مرکز صادرات روسیه برای ارائه خدمات به شرکت‌ها برای احداث بخشی از کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آمادگی دارد.

وی گفت: مرکز صادرات روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ارائه خدمات شرکت‌های روسی به منظور اجرای بخشی از طرح کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آماده است.

وی ادامه داد: مرکز صادرات روسیه برای ارائه خدمات شرکت‌های روسی از نظر تامین تجهیزات ازجمله سوئیچ ها، خطوط ریلی و سایر تجهیزات داخلی لازم برای اجرای طرح کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران آماده است.
 
رئیس مرکز صادرات روسیه تصریح کرد: زیرساخت‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا در زمان حاضر برای استفاده از مزایا، تسهیلات و امتیازات تجارت بین کشورهای عضو این اتحادیه به طور کامل اجرا نشده است.

اوراسیا که یک اتحادیه اقتصادی است، با حضور ۵ کشور روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان به عنوان اعضای اصلی از سال ۲۰۱۵ کار خود را در زمینه سیاست‌گذاری اقتصادی، اقتصاد کلان و مهاجرت نیروی کار در جهت تجارت آزاد و موافقت‌نامه‌های تجاری با کشورهای دیگر آغاز کرد.

آبان ۱۳۹۸ موافقت‌نامه‌ای تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا به امضا رسید که بر اساس آن ۸۶۰ قلم کالایی میان ایران و پنج کشور متحد اقتصادی مبادله می‌شود که آمارها در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که افزایش ۶۳ درصدی در صادرات با این کشورها ثبت شده و قرار است در سال دوم این موافقت‌نامه اقدام‌هایی برای آغاز مذاکرات تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شود.

کد خبر: ۹۲٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha