۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
۴۰۱ واحد تولیدی فرش دستباف در استان زنجان فعال است
رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان:

۴۰۱ واحد تولیدی فرش دستباف در استان زنجان فعال است

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان از فعالیت ۴۰۱ واحد تولیدی فرش دستباف در استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از چهار هزار نفر در این واحدها فعالیت می کنند.

 سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۶۰ هزار بافنده قالی در استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از ۴۲ درصد تولیدات فرش دستباف زنجان فرش پشمی درشت بافت است.

وی  از فعالیت ۲۷۰ واحد تولیدی فرش دستباف کوچک یا غیر متمرکز که زیر ۱۰ نفر اشتغال دارند در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا ۱۳۱ واحد تولیدی متمرکز هم در استان فعال است که در این واحدها بالای ۱۰ نفر اشتغال دارند.  

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان گفت: در مجموع در این تعداد کار گاه بیش از چهار هزار نفر در استان زنجان به شغل قالی بافی مشغول هستند.  

جعفری با بیان اینکه با حمایت دولت از فرش بافان تولید صادرات فرش دستباف استان افزایش یابد،تاکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف باعث رونق این صنعت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این استان تنها پنج هزار و ۳۰۰ قالی باف بیمه هستند،ابراز داشت: اگر در استان به بیمه قالی بافان توجه شود تولید و صادرات فرش دستباف هم افزایش پیدا می کند و طی  دو ماه سالجاری با وجود تحریم ها و افزایش قیمت مواد اولیه تولید فرش در استان افزایش خوبی داشته است.

کد خبر: ۹۲٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha