۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
سفره مردم کوچک‌تر می‌شود؛ گرانی بیشتر اجناس در بازار روز بوشهر
بازار بررسی می کند؛

سفره مردم کوچک‌تر می‌شود؛ گرانی بیشتر اجناس در بازار روز بوشهر

بوشهر- بررسی قیمت اجناس مختلف در بازار روز بندر بوشهر نشان دهنده رشد چشمگیر قیمت‌ها در یک ماه اخیر است و سفره مردم روز به روز کوچکتر می‌شود.

مجید رضایی؛ بازار: بر اساس رصد میدانی خبرنگار بازار که از بازار روز بندر بوشهر گرفته شده، قیمت مواد غذایی و پروتئینی و انواع میوه و خشکبار طی یک ماه از تاریخ ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد سال جاری رشد چشمگیری را نشان می‌دهد و اکثر اجناس با رشد قیمتی مواجه بوده و تنها یکی دو قلم از میوه‌های فصلی با کاهش روبرو بوده است.

در این گزارش، قیمت هر کالا از چندین مغازه گرفته شده تا دقت لازم در این گزارش لحاظ شود.

میوه‌های گیلاس و زردآلو که از اردیبهشت وارد بازار بوشهر شده‌اند در ابتدا با قیمت هر کیلو ۹۰ هزار تومان عرضه شدند که به تدریج با اشباع شدن بازار، قیمت‌ها نزولی شد اکنون با قیمت هر کیلو ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شوند.

سیب‌زمینی و پیاز هم گران شدند
قیمت سیب زمینی و پیاز و موز در ۱۳ اردیبهشت به ترتیب هر کیلوگرم، ۴ هزار تومان و ۴ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان بوده که در ۱۳ خرداد به ترتیب به ۶ هزار تومان و ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و ۳۶ هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین یک گونی برنج ۱۰ کیلویی خارجی از ۲۳۰ و ۲۴۰ هزار تومان در اردیبهشت به ۲۷۵ هزار تومان در ۱۳ خرداد افزایش یافته است.

ماهی شوریده از هر کیلو ۹۰ هزار تومان در اردیبهشت به ۱۳۰ هزار تومان در ۱۳ خرداد افزایش یافته و ماهی قباد نیز در همین بازه زمانی از هر کیلو ۹۰ هزار تومان به هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان رسیده است؛ ماهی سنگسر نیز از هر کیلو ۹۰ هزار تومان در ۱۳ اردیبهشت به هر کیلو ۱۲۵ هزار تومان در ۱۳ خرداد رسیده است

رشد چشمگیر قیمت مواد پروتئینی
مواد پروتئینی از قبیل ماهی و میگو و گوشت نیز افزایش چشمگیری داشته است؛ مرغ از کیلویی ۲۴ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

گوشت گوساله و گوشت گوسفند نیز هر کیلو حدود ۷ هزار تومان افزایش داشته و در ۱۳ خرداد به ۱۴۰ و ۱۷۰ هزار تومان به ازای هر کیلو رسیده است.

ماهی شوریده از هر کیلو ۹۰ هزار تومان در اردیبهشت به ۱۳۰ هزار تومان در ۱۳ خرداد افزایش یافته و ماهی قباد نیز در همین بازه زمانی از هر کیلو ۹۰ هزار تومان به هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان رسیده است؛ ماهی سنگسر نیز از هر کیلو ۹۰ هزار تومان در ۱۳ اردیبهشت به هر کیلو ۱۲۵ هزار تومان در ۱۳ خرداد رسیده است.

قیمت کاهو نیز از هر کیلو ۶ هزار تومان در ۱۳ اردیبهشت به هر کیلو ۱۰ هزار تومان در ۱۳ خرداد افزایش یافته است.

برخورد قاطع و قانونی با متخلفان
سید رضا جابری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با تاکید بر لزوم مقابله با گرانفروشی اظهار داشت: شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر در راستای رسیدگی قاطع و قانون‌مند به پرونده‌های ارجاعی و شکایات مردم استان در سطح استان آمادگی کامل دارند.
 
وی‌ افزود:‌ در طرح‌های نظارتی از ظرفیت گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان بوشهر در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل استفاده خواهد شد و با متخلفان برابر مقررات برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نظارت مستمر بر بازار و برخورد با گرانفروشان
سیدحسین حسینی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمایت از اقشار ضعیف جامعه در دستور کار مدیران سازمان قرار دارد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: بازرسان این سازمان به صورت مستمر از بازار بازدید می‌کنند و با هر گونه گرانفروشی و کم‌فروشی برخورد قاطع می‌شود.

نهادهای ناظر از قبیل اداره تعزیرات حکومتی و اداره صنعت معدن تجارت و همچنین اصناف و سایر نهادهای نظارتی باید نظارت دقیق‌تر و موثرتری داشته باشند تا در شرایطی که درآمد خانواده‌ها ثابت مانده، شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم و سفره مردم کوچک‌تر نشود.

کد خبر: ۹۲٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha