۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
۱۲۰ هزار نهال توت اسفند سال جاری در گلستان توزیع می شود
کارشناس نوغان داری جهاد کشاورزی گلستان:

۱۲۰ هزار نهال توت اسفند سال جاری در گلستان توزیع می شود

گرگان– ایران نژاد، کارشناس نوغان داری جهاد کشاورزی گلستان از توزیع ۱۲۰ هزار نهال توت در اسفند ماه سال جاری به منظور توسعه نوغان داری در گلستان خبر داد.

عباس ایران نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: جهاد کشاورزی برای توسعه نوغان داری در گلستان اقدامات موثری را انجام داده است که از جمله می توان به توزیع یارانه ای تخم نوغان جعبه ای ۱۵ هزار تومان و همچنین نهال رایگان توت و کاشت آن در حاشیه و اراضی شیب دار روستاها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد از توزیع تختم نوغان تا بستن پیله به نوغان کاران خدمات ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به حمایت از تولید ملی کمیته امداد نیز در این حوزه وارد شده و برای توسعه صنعت نوغان داری در استان اقدامات خوبی را انجام داده است.

کارشناس نوغان داری جهاد کشاورزی به وضعیت پرورش دهندگان نوغان در سال جاری اشاره کرد و گفت: سال جاری با توجه به سرمای بهاره و گرمای زودتر از موعدی که داشته ایم به توتستان ها لطمه زده شد اما با همه این مشکلات خوشبختانه شاهد توسعه این صنعت در استان بوده ایم.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی توزیع جعبه تخم نوغان در گلستان افزود: با توزیع هفت هزار و ۴۰۰ جعبه تختم نوغان برآورد ما بر این است که تولید پیله ابریشم امسال به ۲۷۰ تن برسد که نسبت به سال گذشته که ۲۳۰ تن بوده افزایش خوبی خواهد داشت.

ایران‌ژاد یادآور شد: سال گذشته جهاد کشاورزی ۷۰ هزار نهال توت را به منظور توسعه نوغان داری در استان توزیع کرد و امسال تلاش داریم که در اسفند ماه ۱۲۰ هزار نهال را توزیع کنیم.

وی در خصوص صنعتی شدن این محصول نیز گفت: در استان گلستان تولید نوغان بیشتر به صورت سنتی انجام می شود، اما جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات فرصت را فراهم کرده برای کسانی که توانایی تولید این محصول بصورت صنعتی را دارند اقدام کنند.

عباس نژاد تاکید کرد: از آنجایی که هر جعبه تخم نوغان بین چهار الی پنج میلیون تومان درآمد دارد و از طرفی هزینه پرورش آن نیز بسیار اندک است و نسبت به سایر محصولات زحمت کمتری نیز دارد می تواند یک شغل پردرآمد برای گلستانی ها و کسانی که شرایط پرورش نوغان را دارند باشد.

کد خبر: ۹۲٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha