۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
۶۳ درصد صادرات اردبیل کالاهای صنعتی است
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۶۳ درصد صادرات اردبیل کالاهای صنعتی است

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در حال حاضر ۶۳ درصد صادرات استان را کالاهای صنعتی تشکیل می‌دهد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بخش تجارت خارجی و صادرات محصولات مختلف به کشورهای همسایه، صنعتگران و تولیدکنندگان استان تلاش مضاعفی را انجام دادند تا با تولید کیفی محصول و بسته‌بندی و برندینگ بتوانند به افزایش توان صادراتی استان کمک کنند.

وی رشد صادراتی استان را از لحاظ ارزش تا ۱۰۸ درصد یادآور شد و تصریح کرد: در کنار افزایش صادرات محصولات و کالاهای صنعتی، تلاش بر این است تا بیشترین واردات نیز در حیطه مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین‌آلات و خط تولید واحدهای صنعتی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل به اشتغال پایدار ایجاد شده در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: ۹ هزار و ۱۶۱ نفر با پوشش بیمه تأمین اجتماعی در سال ۹۹ از قبل توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی اشتغال پایدار را شاهد و ناظر بودند.

صادقی به هفت محور کاری و ۴۰ برنامه وزارت صمت در حمایت از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: عمده مشکل واحدهای صنعتی استان مشکل مدیریتی، تأمین منابع مالی و معوقات بانکی است که ما در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سعی می‌کنیم کمک‌کار فعالان این عرصه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار حل مشکل بیمه و مالیات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری ما به نفع سرمایه‌گذاران سعی کردیم تا دغدغه و مشکلات آنها را با هدف برطرف کردن این معایب دنبال کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

صادقی به بازگشت ۵۸ واحد تولیدی به چرخه تولید با اشتغال یک‌هزار و ۱۰۰ نفر خبر داد و اضافه کرد: نمونه این کارخانه‌ها نساجی ابریشم سبلان بوده که در دوره جدید فعالیت خود فرصت اشتغال ۳۰۰ نفر را مهیا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: امسال با تاکید استاندار اردبیل سعی می‌کنیم تا همه ۱۲۳ واحد راکد و نیمه‌فعال را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی از صدور جواز تأسیس برای ۹۰۰ واحد تولیدی در استان خبر داد و اظهار کرد: ۳۰۰ واحد از این مجموعه‌های تولیدی با پیشرفت مناسب در حال اجرا هستند که امسال پیش‌بینی ما بهره‌برداری از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان است.

کد خبر: ۹۲٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha