۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶
مخالفان مالیات بر عایدی سرمایه از نبود این قانون بهره می‌برند| مسیر جدید پول‌های سرگردان
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

مخالفان مالیات بر عایدی سرمایه از نبود این قانون بهره می‌برند| مسیر جدید پول‌های سرگردان

فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس گفت: ساز و کار طرح مالیات بر عایدی سرمایه، ایجاد اهرم های تنبیهی برای کسانی است که پول و سرمایه خود را صرف تولید نمی کنند و وارد فرآیند دلالی و واسطه گری می شوند.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: این طرح با هدف جلوگیری از دلال بازی و رانت خواری در مجلس شورای اسلامی تدوین شد و برخی از کسانی که امروز مخالف این طرح هستند قطعاً از نبود این طرح قانونی بهره می برند. 

وی ادامه داد: برخی از افراد به جای آنکه پولهای خود را در تولید و سرمایه‌گذاری وارد کنند صرف کارهای واسطه‌گری و دلالی می کنند برای مثال ارز، زمین و طلا را با هدف گرانتر شدن خریداری می کنند و ما در طرح مالیات بر عایدی سرمایه به دنبال مقابله با این افراد هستیم. 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه با هدف ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور طراحی شده است و هدف نمایندگان آن است که پول های سرگردان وارد فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری نشود و صرف کارهای تولیدی شود. 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: ساز و کار طرح مالیات بر عایدی سرمایه، ایجاد اهرم های تنبیهی برای کسانی است که پول و سرمایه خود را صرف تولید نمی کنند و وارد فرآیند دلالی و واسطه گری می کنند. 

وی تاکید کرد: البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که درآمد حاصل از مالیات بر عایدی سرمایه قرار نیست مشکل بودجه دولت و کشور را حل کند چرا که رقم زیادی نمی شود و هدف نهایی از تدوین این طرح آن است که پول های سرگردان وارد فرآیند تولید و سرمایه گذاری کشور شود. 

فیروزی تاکید کرد: برای مثال مقابله با کسانی که با دلالی در بخش مسکن منجر به گرانی خانه شده‌اند، باعث می‌شود که جوانان بی خانمان بی سرپناه نمانند و دیگر برای کسی صرفه اقتصادی نداشته باشد که سرمایه خود را در این بخش ها هزینه کند.

کد خبر: ۹۲٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha