۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
تصفیه خانه فاضلاب همدان تیرماه امسال به طور رسمی افتتاح می شود
استاندار همدان:

تصفیه خانه فاضلاب همدان تیرماه امسال به طور رسمی افتتاح می شود

همدان - استاندار همدان تصفیه خانه فاضلاب همدان را از بهترین پروژه های کشور دانست و گفت: این تصفیه خانه در سطح خاورمیانه کم نظیر است و تیرماه امسال به طور رسمی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید سعید شاهرخی بعدازظهر پنج شنبه در بازدید از تصفیه خانه های آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه میزان نزولات جوی استان در سال آبی جاری چیزی در حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: در شرایط خشکسالی، تامین آب موردنیاز برای بخش‌های مختلف شامل شرب، کشاورزی، صنعت و گردشگری از مهم ترین اولویت های مدیران اجرایی دولت و استان است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه خوشبختانه سیاست های دولت در حمایت از سرمایه گذاری در حوزه آب استان به نحو مطلوبی عملیاتی شد؛ افزود: یکی از اقدامات برجسته دولت توجه به منابع تامین، تصفیه و توزیع عادلانه آب بود که طی ۸ سال گذشته سه سد افتتاح شد که این اقدام جز با تلاش بی وقفه محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه آب به عنوان نقطه حائز اهمیت در توسعه هر منطقه است، عنوان کرد: تلاش موثر دولت در راستای تامین منابع آبی پایدار و سالم بوده و وزارت نیرو یکی از وزارت خانه های موفق در دولت تدبیر و امید است.

اگر سد کلان ملایر به بهره برداری نمی رسید به طور قطع اکنون در شهرستان ملایر با مشکل جدی تامین آب مصرفی مشترکان مواجه بودیم

شاهرخی در ادامه ضمن اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه آبرسانی گفت: اگر سد کلان ملایر به بهره برداری نمی رسید به طور قطع اکنون در شهرستان ملایر با مشکل جدی تامین آب مصرفی مشترکان مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه آبرسانی، حاصل تلاش شبانه روزی همه مدیران، کارشناسان و کارکنان مجموعه وزارت نیرو در شرکت آب و فاضلاب و آب منطق ای استان است، عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته، سال آتی شاهد آبگیری سد خرم رود خواهیم بود که با بهره برداری از سد مذکور زمینه تامین آب موردنیاز باغات پایین دست فراهم می شود.

وی در ادامه به اقدامات اثر بخش و سریع در احداث سد گرین اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این سد دغدغه مردم منطقه برای تامین منابع آب پایدار و سالم به حداقل می رسد.

به مردم سراسر استان قول می دهیم در فصل تابستان مشکل قطعی آب نداشته باشیم

استاندار همدان همچنین با اشاره به اینکه با مجموعه اقدامات انجام شده به مردم سراسر استان قول می دهیم در فصل تابستان مشکل قطعی آب نداشته باشیم، اظهارداشت: خدمت رسانی به مردم نیازمند همراهی آنان و مدیریت مصرف است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در کنار تامین آب آشامیدنی، تامین آب برای مصارف کشاورزی نیز  در دستور کار است، عنوان کرد: با  راه اندازی تصفیه خانه بزرگ فاضلاب همدان، تهدیدات زیست محیطی به فرصتی استثنایی برای رشد و توسعه استان تبدیل شده و پساب حاصله پس از جمع آوری به منظور تامین آب موردنیاز صنایع و از جمله نیروگاه شهید مفتح مورد استفاده قرارمی گیرد.

شاهرخی با بیان اینکه اواخر دهه ۶۰ و دهه ۷۰ مردم از فاضلاب رها شده در داخل شهرهای استان گله مند بودند؛ عنوان کرد: این موضوع سلامت مردم را با چالش جدی مواجه کرده بود اما در شرایط فعلی  با جمع آوری فاضلاب های سطحی و جاری و انتقال آن به تصفیه خانه، تهدید به فرصت تبدیل شده  است.

منطقه اقتصادی جهان آباد امروز به واسطه تامین آب موردنیاز از محل تصفیه خانه فاضلاب همدان به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی رونق پیدا کرده و بستری برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کسب درآمد شده است

وی عنوان کرد: منطقه اقتصادی جهان آباد امروز به واسطه تامین آب موردنیاز از محل تصفیه خانه فاضلاب همدان به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی رونق پیدا کرده و بستری برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کسب درآمد شده است.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه به واسطه این تصفیه خانه و انتقال آب آن به نیروگاه برق شهید مفتح، ۲۵ حلقه چاه در این مجموعه مسدود شد؛ گفت: پروژه های مرتبط  با تامین آب در استان همدان با جدیت درحال اجرا است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه هزینه تمام شده تامین هر لیتر آب توسط شرکت آب و فاضلاب بیش از یک هزار و ۵۰۰ تومان است؛ اظهارداشت: مردم تنها یک چهارم از این رقم را برای یک متر مکعب آب شرب می‌پردازند و مابقی آن به صورت یارانه دولتی است.

شاهرخی همچنین توجه به کشت های گلخانه ای را با اهمیت دانست و گفت: توسعه کشت‌های گلخانه ای به منظور صرفه جویی در مصرف آب از مهمترین اولویت های مدیران اجرایی استان همدان است.

وی افزود: همدان در زمینه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و دیگر بخش های اقتصادی دارای زیرساخت ها و امکانات مناسب و قابل توجهی به منظور رشد و توسعه همه جانبه و متوازن است.

استاندار همدان ضمن بازدید از تصفیه خانه فاضلاب همدان گفت: این پروژه یکی از بهترین پروژه های ملی است که در سطح خاورمیانه نیز کم نظیر است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب همدان در تیر ماه سال جاری با حضور وزیر نیرو و دیگر مقامات کشوری به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۹۲٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha