۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
افت و رشدهای بی جان در کالبد بورس

افت و رشدهای بی جان در کالبد بورس

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه افت‌ها و رشدهای این روزها بی‌جان و کم‌رمق هستند، اظهار کرد: سهامداران خرد با کوچکترین رشد بازار به دنبال این هستند تا بتوانند سهام خود را بفروشند.

به گزارش خبرنگار بازار، پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار در رابطه با روند کلی بورس گفت: این روزها شاهد افت‌ها و رشدهای بی‌جان در بازار سهام هستیم و این نشان می‌دهد که بازار در شرایط فعلی یعنی مشخص نبودن نتایج مذاکرات و انتخابات ریاست جمهوری مردد و محتاط است.

وی در ادامه مطرح کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه فشار فروش به دلیل روند مثبت روزهای قبل بوده است زیرا افراد به محض آنکه فرصت خروج را پیدا کردند، اقدام به فروش سهام‌های خود کردند تا وجوه نقد برای خود تأمین کنند و از طرف دیگر، به دلیل تعطیلی‌های پیش‌ رو افراد به تعدیل و سبک کردن پرتفوی خود در دو روز گذشته کرده‌اند تا سرمایه خود را از ریسک دور کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه جریان نقدینگی در بازار چندان خوب به نظر نمی‌آید، اظهار کرد: روزهای گذشته تزریق و جریان نقدینگی به بازار نسبتا وضعیت خوب و مناسبی را داشت، اما به طور کلی معاملات پر حجمی را در بازار شاهد نیستیم.

نوروزی در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد: این روزها جلسه‌ای درباره روند و سمت و سوی بازار برگزار نمی‌شود چراکه هنوز تکلیف دولت بعد مشخص نیست و اگر جلسه‌ای هم برگزار شود، نمی‌توان به اثرگذاری آن امیدوار بود و حتی ممکن است به بدتر شدن اوضاع بازار هم کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تداوم افت قیمت سهام و صف‌های سنگین فروش اگرچه تصور خروج سریع این بازار از رکود را اندکی دور از انتظار کرده، اما محرک‌هایی نظیر شرایط مساعد بازارهای جهانی و وعده‌های انتخاباتی تورمی نیز تقاضا را تحریک کرده است. از این رو انتظار، قرار گرفتن بازار در یک روند خنثی و نوسانی به امری محتمل بدل شده است و ممکن است تا روزی که نتیجه انتخابات مشخص می‌شود، بازار به همین روند نوسانی خود ادامه دهد.

کد خبر: ۹۲٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha