۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
رشد پنج درصدی تولید تایر در کشور طی ۱۱ ماه گذشته

رشد پنج درصدی تولید تایر در کشور طی ۱۱ ماه گذشته

از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۳۸ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۹ حلقه تایر تولید شده که در مقایسه با ۱۱ ماهه پارسال رشد بیش از پنج درصدی یافته است.

به گزارش بازار به نقل از انجمن صنفی تایر ایران، بررسی آمارهای انجمن صنفی تایر نشان می دهد که از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۳۸ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۹ حلقه تایر تولید شده که در مقایسه با ۱۱ ماهه پارسال رشد بیش از پنج درصدی یافته است.

شرکت های یاد شده در این مدت ۲۳۷ هزار و ۶۴۵ تن تایر از سوی ۱۱ شرکت تایر ساز کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴.۳۱ درصدی داشته است.

تا پایان بهمن ماه تولید تایر در شرکت «ایران تایر» با رشد ۲۷ درصدی از نظر تعداد حلقه و ۲۶ درصدی وزنی، در «ایران یاسا» با رشد سه درصدی و ۲ درصدی حلقه و وزنی، «آرتاویل تایر» با رشد ۲۶ درصدی و ۲۹ درصدی حلقه و وزنی و «کویر تایر» با رشد ۱۹ درصدی و ۱۸ درصدی حلقه و وزنی همراه بود.

همچنین شرکت‌های «لاستیک یزد» با رشد یک درصدی حلقه‌ای و پنج درصدی وزنی و «بارز کردستان» با رشد ۲۷ درصدی حلقه‌ای و وزنی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه شدند.

در مدت یاد شده نسبت به ۱۱ ماهه پارسال، اما تولید در سایر شرکت های تایر ساز با افت همراه بود، به طوری‌که «کیان تایر» با افت ۱۱ درصدی تعداد حلقه و پنج درصدی وزنی، «گروه صنعتی بارز» کاهش دو درصدی تعداد حلقه و یک درصدی وزنی، «لاستیک پارس» کاهش ۳۸ درصدی تعداد حلقه و ۴۴ درصدی وزنی، «لاستیک خوزستان» با افت ۳۵ درصدی تعداد حلقه و سه درصدی وزنی و «لاستیک دنا» با افت هفت درصدی تعداد حلقه و ۱۴ درصدی وزنی مواجه شدند.

بر پایه این گزارش، در ۱۱ ماهه امسال ۱۷ میلیون و دو هزار و ۹۹ حلقه لاستیک سواری (رشد ۱۶ درصدی درمقایسه با ۱۱ ماهه ۹۷ )، یک میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۹۶ حلقه لاستیک وانتی (افت پنج درصدی)، ۷۰۹ هزار و ۹۹۸ حلقه لاستیک باری و اتوبوسی (افت ۱۴ درصدی)، ۱۹۶ هزار و ۱۱۸ حلقه لاستیک کشاورزی سبک (رشد سه درصدی)، ۱۹۴ هزار و ۱۹۵ حلقه لاستیک کشاورزی سنگین (رشد ۱۵ درصدی)، ۴۵ هزار و ۸۵۸ حلقه لاستیک راهسازی و صنعتی (افت یک درصدی) توسط تایرسازان تولید شد.

همچنین در این مدت، یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۶۸۹ حلقه تایر دوچرخه (افت ۳۱ درصدی) و سه میلیون و ۷۷۵ هزار و ۶۵۸ تایر موتورسیکلت (افت ۹ درصدی) در کشور تولید شد.

کد خبر: ۹٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha