۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
طرح های راکد آبیاری نوین قزوین امسال باید تکمیل شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

طرح های راکد آبیاری نوین قزوین امسال باید تکمیل شود

قزوین- خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح های راکد آبیاری نوین که به دلایل متعدد تا کنون نیمه کاره باقی مانده است باید تا پایان سال تکمیل شود.

فاطمه خمسه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان قزوین امروز در شرایط ویژه ای قرار دارد و مدیریت منابع آبی و افزایش بهره وری منابع آبی از مهم ترین اولویت های موجود در این استان است.

وی افزود: در شرایط امروز استان قزوین توجه ویژه به اجرای طرح های نوین آبیاری میتواند بسیار کمک کننده باشد، چرا که تاثیر سیستم های نوین آبیاری در کاهش مصرف به تناسب شیوه های آبیاری سنتی بسیار محسوس است به علاوه این که استان امسال توان تامین آب برای آبیاری های سنتی را نخواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: تجهیز اراضی کشاورزی قزوین به سامانه های نوین آبیاری در شرایط امروز استان راه تحقق کشاورزی پایدار و تامین رضایت کشاورزان است، چرا که در کنار حفظ منابع آبی استان میتواند بهره وری و تولید را نیز افزایش دهد.

خمسه گفت: همچنین تلاش می شود امسال تمامی طرح های راکد در حوزه آبیاری های نوین که به دلایلی نظیر عدم تامین هزینه ها توسط کشاورزان، افزایش هزینه های اجرا و مشکلات تعیین وضعیت زمین ها نیمه تمام باقی منده است تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: مدیران شهرستان ها در زمینه پیگیری اجرا و تکمیل این طرح های نیمه تمام موظف شده اند و در تلاشیم تا در فرصت باقی مانده تا پایان سال این طرح ها شناسایی  اجرایی شوند.

کد خبر: ۹۲٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha