۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
دولت باید از تبدیل مسکن به کالای سرمایه ای جلوگیری کند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

دولت باید از تبدیل مسکن به کالای سرمایه ای جلوگیری کند

جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از طرح دولت جهش و جهاد برای خانه دار شدن افراد فاقد مسکن به ویژه جوانان و محرومان با واگذاری زمین، اعطای تسهیلات خبر داد.

به گزارش بازار، سعید جلیلی پس از ضبط برنامه تبلیغی رئیس جمهور؛ جوانان در ساختمان تولید سیما در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص برنامه هایش برای رفع معضل مسکن؛ تامین مسکن برای مردم را طبق قانون اساسی، وظیفه دولت دانست و افزود: بر این اساس، دولت چند کار و وظیفه اساسی را باید برای تامین مسکن مردم انجام دهد و همزمان، زمینه ارائه آب، برق و گاز واحدهای مسکونی را با کمترین هزینه فراهم کند.

وی تصریح کرد: گفته می‌شود در کشورمان ۹۰ هزار میلیارد تومان در اختیار ۱۱ نفر است و روزانه ۲ هزار میلیارد تومان، خلق پول می‌شود درحالی که جوانان برای ساخت مسکن در ابتدای کار، ممکن است آورده‌ای نداشته باشند، پس باید تسهیلات به آنان داده شود.

جلیلی گفت: دولت می‌تواند زمین را برای ساخت و استفاده از مسکن در اختیار آحاد جامعه قرار دهد نه اینکه از مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای بهره برداری شود بلکه باید به عنوان کالای مصرفی از مسکن استفاده کنند که تحقق این هدف، نیاز به برنامه دارد.

نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت باید برای تامین مسکن ۸۰۰ هزار نفر از افرادی که سالانه ازدواج می‌کنند و همچنین برای تامین سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی و نیز برای ساخت سالانه ۲۰۰ هزار مسکن فرسوده برنامه داشته باشد و این حداقل آماری است که باید برای ساخت مسکن در دستور کار دولت باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این هشت سال با کاهش جدی در ساخت مسکن در کشور مواجه بودیم که این هم باید جبران شود. بر این اساس، برنامه‌ای تنظیم کردم که بر اساس آن برای افرادی که مسکن ندارند باید در جهت تامین مسکن، آب، برق، گاز و تهسیلات لازم برای آغاز به ساخت مسکن، فراهم شود که این ممکن است.

جلیلی، اقدام دولت آینده برای تدوین سیاست‌های مسکن و تدبیر صحیح در اجرای آن را ضروری دانست و افزود: دولت باید از اینکه مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود و سوداگران بخواهند منافع شان را از این بخش تامین و زراندوزی کنند، جلوگیری کند.

وی دریافت مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه را از شیوه‌های شناخته شده در دنیا دانست که دولت باید برای اجرای این شیوه‌ها پیشگام باشد نه اینکه از آن ممانعت کند.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: متاسفانه در چند سال گذشته نه فقط این موضوع پیگیری نمی‌شد بلکه متوقف شد و در مجلس هم از این موضوع استقبال نمی‌شد که این غلط بود و اینکه

مجلس در یک سال گذشته به این موضوع اهتمام کرد بسیار مطلوب است و دولت حتما این موضوع را جدی پیگیری خواهد کرد.

جلیلی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما درباره فضای گفتگویش با جوانان در برنامه «رئیس جمهور؛ جوانان» گفت: جوانان، موتور حرکت جامعه ما هستند و اگر ما از جهش ایران صحبت می‌کنیم حتما در این زمینه، نقش عمده بر دوش جوانان این کشور است.

وی افزود: در برنامه‌ای هم که در گفتگو با جوانان داشتم همین را بحث می‌کردیم که در عرصه‌های مختلف، جوانان باید برای ایفای نقش آماده باشند و دولت نیز باید زمینه ایفای نقش آنان را فراهم کند.

جلیلی گفت: برای این کار، ما در هشت سال گذشته در قالب دولت سایه اگر کاری را پیگیری می‌کردیم در حقیقت به این مفهوم بود که سایه جوانان بر سر دولت بود و مسائل را سایه به سایه پیگیری و سعی می‌کرد بر آن تاثیر مطلوب ایجاد کند.

نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: این روند حتما باید در چهار سال آینده هم ادامه یابد یعنی دولت باید سایه جوانان را بر سرش ببیند و آنان را ناظر کارش تلقی کند و به آنان نقش بدهد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود آیا هر ماه در میان مردم حضور خواهد یافت؟ اظهار داشت: وظیفه رئیس جمهور است که نباید از مردم جدا باشد، اما اینکه گفته شود ماهی یکبار به میان مردم بیاید و آن هم، حضور نمایشی باشد با این کارها که دردی از مردم دوا نمی‌شود.

جلیلی تاکید کرد: رئیس جمهور باید در میان مردم زندگی کند و با آنان باشد که البته این، نمایش نیست و باید مسائل مردم را از نزدیک لمس کند.

کد خبر: ۹۲٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha