۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
استقرار ۴۰ درصد صنایع زنجان در ابهر نشان‌دهنده استعداد صنعتی منطقه است
نماینده مردم ابهر در مجلس:

استقرار ۴۰ درصد صنایع زنجان در ابهر نشان‌دهنده استعداد صنعتی منطقه است

زنجان- شجاعی، نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس گفت: ۴۰ درصد صنایع استان در شهرستان ابهر مستقر است که نشان‌دهنده استعداد صنعتی منطقه بوده و باید صنایع در این شهرستان توسعه یابد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مشکل آب در دشت ابهر یکی از موضوعات کلان و مهم است،گفت: به ۳۲ میلیون مترمکعب آب در این منطقه نیاز است که هم‌اکنون ۵۰ درصد کمبود دارد.

وی به افزایش حقوق بازنشستگان، همسازی‌سازی حقوق این قشر اشاره کرد و ابراز داشت: کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان از ۵۰۰ میلیون تومان درآمد در سال به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. 

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: هشت هزار باغدار در سطح شهرستانهای ابهر،خرمدره و سلطانیه وجود دارد که محصول عمده این شهرستانها تیزاب و کشمش است و متاسفانه قیمت خرید این محصول طی ماه‌های اخیر بسیار پایین بوده  و  به مسئولان استانی و وزارت جهاد کشوارزی هشدار می‌دهم این بودجه باید جذل و تیزاب و کشمش نیز به قیمت ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان خریداری شود. 

شجاعی تصریح کرد: قطعی برق به عنوان یکی از کوتاهی‌های اخیر دولت  است و متاسفانه بیش از کوتاهی در عملکرد بعضی دولتمردان وجود دارد.

وی به مشکلات بخش صنایع، پیگیری گازرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد صنایع استان در شهرستان ابهر، نشان‌دهنده استعداد صنعتی منطقه است و باید صنعت در این شهرستان توسعه یابد. 

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر عدالت و رشد متوازن است اما هر منطقه‌ای متناسب با استعداد خودش باشد باید رشد کند و در این میان مشوق‌هایی را ایجاد کرده و در بخش‌های مختلف استان توسعه دهیم تا وقتی سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود به راحتی بتواند گزینه‌های مختلف را انتخاب کند.

شجاعی گفت: صنعت متنسب با بوم باید توسعه پیدا کند و در این میان شهرستانهابی ابهر،سلطانیه و خرمدره کشاورزی است اما صنایع تبدیلی بسیار کم بوده که باید توسعه پیدا کند.

کد خبر: ۹۲٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha