۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کنید
رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی مجلس:

صنعت گردشگری را جایگزین صنعت نفت کنید

چنارانی، رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور باید از طریق صنعت گردشگری نسبت به درآمدزایی و ارزآوری اقدام کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نشست کمیته گردشگری ستاد سحر با حضور هاجر چنارانی رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی، مرتضی رمضانی رئیس کمیته و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه گردشگری و اساتید دانشگاه برگزار شد.

هاجر چنارانی رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی در این نشست  با اشاره به تبیین جایگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اقتصاد کشور از لزوم تقویت این صنعت و جایگزین کردن آن با صنعت نفت گفت: کشور باید از طریق صنعت گردشگری نسبت به درآمدزایی و ارزآوری اقدام کند.

نماینده مردم شریف نیشابورو فیروزه در ادامه با تاکید به تلاش‌های خود و سایر نمایندگان، متخصصان و کارشناسان حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برای تبدیل شدن سازمان به وزارتخانه افزود: با تبدیل سازمان به وزارتخانه هدف اصلی این وزارتخانه پایدارسازی اقتصاد گردشگری بوده است؛ امیدورام این اهم در دولت آینده هم مورد توجه قرار بگیرد.

چنارانی در ادامه اظهار کرد:  دولت آینده باید مردمی باشد و مطالبات مردم از دولت منتخب باید پیگیری شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: آنچه مهم است مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است. انشاالله بتوانیم در راستای شعار جمهوری اسلامی ایران و با رای مردم که جمهوری اسلامی شد و با شناسنامه ای که هویت ایرانی اسلامی گرفت و شهدای مدافع حرم که تقدیم اسلام شدند، ما هم بتوانیم در آن راستا گام برداریم.

در ادامه این نشست مرتضی رمضانی کمیته گردشگری سحر از شروع به کار کارگروه های این کمیته خبر داد و افزود: کشور در حوزه صنعت گردشگری به تحول نیاز داریم در همین راستا باید اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری در سال‌های اخیر به خاطر کرونا آسیب فراوانی دیده است. لذا مدیران سیاستگذار این بخش باید اقدامات جامعی را با در نظر گرفتن چالش ها و آسیب‌ها، ضعف ها و قوت‌ها تدوین کنند

کد خبر: ۹۲٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha