۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
خشکسالی مراتع را تهدید می کند/ وجود ۲۴۶ هزار عشایرنشین در کشور
رئیس سازمان امور عشایر ایران:

خشکسالی مراتع را تهدید می کند/ وجود ۲۴۶ هزار عشایرنشین در کشور

ساری- رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه خشکسالی مراتع استان مازندران تهدید می کند، کاهش بارندگی را عامل این تهدید ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، شاهپور علایی مقدم بعدازظهر چهارشنبه در نشست راه اندازی سازمان امور عشایر مازندران در استانداری مازندران سطح مراتع استان مازندران را ۴۰۰ هزار هکتار بیان کرد و با اشاره به اینکه خشکسالی تهدید جدی محسوب می شود، افزود: برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی و نیازسنجی صورت گیرد.

وی شمار خانوارهای عشایرنشین ایران را یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۴۶ هزار واحد بیان کرد و گفت: از مجموع ۸۴ میلیون هکتار مرتع، ۳۴ میلیون هکتار در اختیار عشایر است.

وی به نقش عشایر در امنیت مرزها و پایداری و حفظ محیط زیست اشاره و اضافه کرد و گفت: در حال حاضر عشایر در ۵۹ درصد سرزمین کشور حضور دارند.

علایی به حمایت های صورت گرفته از عشایر خبر داد و گفت: هزار میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و اجرای طرح های محرومیت زدایی جامعه عشایری تخصیص یافته است.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اشاره به نقش عشایر در تامین امنیت غذایی کشور، توسعه صنایع تکمیلی و زنجیره تولید را برای اقتصادی کردن تولیدات عشایر لازم دانست و خواستار راه اندازی غرفه و فروشگاه هایی برای عرضه محصولات صنایع دستی عشایر شد.

وی با بیان اینکه کانون ها و بازار عشایر در استان باید ایجاد شود، اصلاح نژاد دام های عشایر را در استان ضروری دانست و خواستار توجه ویژه به زیرساخت های شد.

استاندار مازندران توسعه کشت گیاهان دارویی توسط عشایر را از جمله ظرفیت های مهم در استان برشمرد.

کد خبر: ۹۲٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha