۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
واکنش بورس به وعده های انتخاباتی/ ریزش معاملات در مازندران
بازار بررسی کرد

واکنش بورس به وعده های انتخاباتی/ ریزش معاملات در مازندران

ساری- شروع تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با وعده های رنگارنگ هم نتوانست بازار بورس در مازندران را سبزپوش و گرم کند.

به گزارش خبرنگار بازار، تالار شیشه ای مازندران در هفته اول تبلیغات رسمی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مازندران روند نزولی داشت و بازار بورس با وعده های داوطلبان سبز و گرم نشد.

هر یک از هفت نامزد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری برای سبز شدن بازار پر نوسان بورس وعده ها و طرح هایی ارائه دادند و بازار بورس در اولین هفته طرح وعده ها، قرمز پوش به تعطیلات رفت.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی هفته جاری ۶۲ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۳۴۵ سهم به مبلغ بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شد، افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۲۱۰ میلیارد ریال وارزش فروش سهام ۲۱۹ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در این هفته سهام شرکت های زغال سنگ پروده طبس، ملی صنایع مس ایران، گروه دارویی برکت و شیر پاستوریزه پگاه گیلان بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۴۹ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۱ درصد مربوط به فروش سهام بوده است و شاخص قیمت نیز با ۳۹ هزار و ۳۱۷ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۶۵ واحد رسید.

در حالی روند معاملات هفته جاری و همزمان با شروع تبلیغات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در مازندران نزولی شد که هفته قبل ۷۱ میلیون و ۵۲۷ هزار سهم به ارزش ۴۸۷ میلیارد ریال در بورس منطقه ای استان داد و ستد شده بود.

کد خبر: ۹۲٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha