۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
چدن خوسف به چرخه تولید بازمی گردد
استاندار خراسان جنوبی:

چدن خوسف به چرخه تولید بازمی گردد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذار کارخانه چدن خوسف متعهد شده است تا پایان تیرماه این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگردد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید ملانوری ظهر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان خوسف، اظهارکرد: وقتی یک واحد صنعتی بزرگ در منطقه ای راه اندازی می شود، انتظارات زیادی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: کسی که در یک منطقه سرمایه گذاری می کند و این توقع را ایجاد می نماید، نمی تواند به تنهایی به این نتیجه برسد که واحد تولیدی خود را تعطیل کند.

به گفته وی؛ کسی که کارخانه یا کارگاهی فعال می کند، باید کارش را ادامه دهد چرا که تعطیلی آن باعث ناامیدی جامعه می شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در همین راستا همه ما مکلفیم با تعامل و هم افزایی  و با استفاده از همه امکانات و تجهیزات در اختیار و نیز بهره برداری از توان بخش خصوصی، موانع را برطرف نماییم تا واحدهای تولیدی با آرامش خاطر به کار خود ادامه بدهند.

ملانوری به نتایج بازدیدش از کارخانه چدن اشاره کرد و گفت: این کارخانه که با سرمایه گذاری چینی ها راه اندازی شده الان تعطیل است، در حالی که این موقعیت را دارد که دوباره راه اندازی شود.

وی ادامه داد: مشکل آب، برق و ... این کارخانه حل شده ، لذا متعهد شده اند که تا پایان تیرماه، واحد چدن را فعال نموده، اشتغال تعطیل شده را برگردانند و روند اجرای واحد تولید فولاد را نیز سرعت ببخشند.

استاندار خراسان جنوبی از وضعیت نامطلوب ورودی ها و معابر شهرک صنعتی خوسف گفت و متذکر شد: اداره کل راه و شهرسازی با همراهی شرکت شهرک های صنعتی استان باید برای اصلاح ورودی و خروجی و معابر شهرک برنامه ریزی نمایند.

ملانوری، تکمیل بیمارستان را از برنامه های اولویت دار برشمرد و اظهار داشت: با توجه به کندی پیمانکار در روند اجرای کار، دانشگاه علوم پزشکی موضوع را پیگیری کند.

وی تأکید کرد: چنانچه رویه موجود قابل اصلاح نیست، باید نسبت به فسخ قرارداد و تعیین مشاور جدید اقدام شود.

تهیه طرحی ویژه برای سنگ های قیمتی و صنایع دستی خوسف
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: طرح ویژه ای برای سنگ های قیمتی و صنایع دستی خوسف تهیه شود.

ملانوری ادامه داد:  این طرح ویژه باید با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر حوزه های مرتبط تدوین شود.

وی متذکر شد: تنوع سنگ های قیمتی بی نظیر شهرستان که مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته را نباید نادیده گرفت.

استاندار خراسان جنوبی از خوسف به عنوان شهرستانی پر از ثروت نام برد و گفت:  این شهرستان به واسطه حضور بزرگانی همچون خاندان عبادی، ابن حسام خوسفی، دکتر شکوهی، خانواده راشد محصل و ... مهد علما  است.

ملانوری با اشاره به تنوع ذخایر معدنی طلا، مس، آهن، سنگ لاشه و... تصریح  کرد: تنوع، تعدد و حجم ذخایر و کانی های معدنی، این شهرستان را به قطب معدنی بزرگ استان و کشور تبدیل کرده است.

وی به دو محصول کشاورزی عمده عناب و گل نرگس این شهرستان اشاره کرد و آرامگاه ها، جاذبه های تاریخی و گردشگری، کویر، پرورش شتر را از مهمترین پتانسیل های این منطقه برشمرد.

لزوم توجه به معدن مس قلعه زری
به گفته وی؛ شهرستانی با این همه ظرفیت و مزایای منحصربه فرد نباید در زمینه تأمین زیرساخت ها با مشکل مواجه باشد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: با توجه به اهمیت موضوع، در ستاد توسعه خاوران در راستای بهره برداری از ذخایر شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته، از آن جمله بحث معدن مس قلعه زری است که فعال تر کردن آن به توسعه استان و کشور، کمک شایان توجهی خواهد کرد.

ملانوری تأکید کرد: ارائه طرح هایی برای سرمایه گذاری در منطقه و اجرای کارهای بنیادی و پایه ای، از انتظارات ما از مجموعه مدیران شهرستان  است.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدی که در شوراهای اداری و برنامه ریزی استان شده، فرمانداران می بایست برای سال 1400 برنامه عملیاتی داشته باشند و برای تدوین این برنامه از برش های شهرستانی اقدامات دستگاه ها استفاده کنند.

به گفته وی؛این برنامه، تکلیف ما را برای انجام کار در هر منطقه در سال 1400 روشن می کند و تا پایان سال معیار عملکرد ما خواهد بود.

کد خبر: ۹۲٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha