۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کارخانه فرآوری سنگ معدنی دولومیت نهاوند امسال راه اندازی می شود
معاون استاندار همدان:

کارخانه فرآوری سنگ معدنی دولومیت نهاوند امسال راه اندازی می شود

همدان - معاون استاندار همدان گفت: کارخانه فرآوری سنگ معدنی دولومیت نهاوند با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگاربازار؛ ظاهر پورمجاهد ظهر چهارشنبه در بازدید از تعدادی از پروژه‌های فعال نهاوند از نزدیک با مسایل و مشکلات آنها آشنا شد.

پورمجاهد در اولین بازدید که از کارخانه تولید دولومیت نهاوند انجام گرفت، ضمن ابراز رضایت از نحوه پیشرفت این پروژه گفت: کارخانه تولید مواد نسوز که از مشتقات سنگ دولومیت تولید می‌شود در نهاوند به همت و سرمایه گذاری شرکت شستا ایجاد شده و با بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون ۴۰ پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی گفت: پیمانکار این پروژه قول مساعد داده برای ۲۰۰ نفر از جوانان نهاوندی به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.

واحد گاوداری ۱۲۰راسی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مجدد به چرخه تولید و فعالیت بازگشت

وی در بازدید از یک واحد گاوداری ۱۲۰راسی شیرده در روستای توانه نیز گفت: این پروژه از چهار سال قبل که یکی از پروژه‌ها ی راکد شهرستان بود با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مجدد به چرخه تولید و فعالیت بازگشت.

پورمجاهد گفت: این واحد با دریافت حدود دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات در حال فعالیت است.

معاون استاندار عنوان کرد: مقرر شد توسط جهاد کشاورزی، مجدد طرح جدید را بررسی و در صورت تامین اعتبار تسهیلات لازم به اینگونه پروژه ها تخصیص یابد.

فرماندار نهاوند نیز در این بازدید از آمادگی فرمانداری برای رفع مشکلات تولید کنندگان نهاوندی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت معادن دولومیت در نهاوند، شرکت شستا سال گذشته سرمایه‌گذاری کلانی را در این بخش انجام داد که خوشبختانه تاکنون میزان پیشرفت آن رضایت‌بخش بوده است.

مراد ناصری گفت: این شرکت برای سرمایه گذاری در کارخانه دولومیت بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان اختصاص داده که با توجه به پیشرفت خوبی که طی چند ماه گذشته داشته انتظار می‌رود تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه با توجه به اینکه هدف از راه‌اندازی این کارخانه‌ها در سطح شهرستان رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است؛ اضافه کرد: با توجه به قول مساعد سرمایه‌گذار مقرر شده با افتتاح کارخانه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از نیروهای شهرستان در این زمینه به کار مشغول شوند.

فعال کردن واحدهای تولیدی با رفع موانع آنها امکانپذیر است

وی اضافه کرد: فعال کردن واحدهای تولیدی با رفع موانع آنها امکانپذیر است که در این زمینه مشکلات تعدادی از واحدهای تاثیرگذار صنعتی، کشاورزی و یا خدماتی احصاء و در کارگروه رفع موانع با حضور دستگاه‌های مرتبط مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

فرماندار نهاوند افزود: سیاست استانداری همدان حمایت از واحدهای راکد برای بازگشت به تولید است.


 

کد خبر: ۹۱٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha