۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
دستور قطع برق همه انشعاب‌های استخراج‌کنندگان غیرمجاز صادر شد
معاون قضایی دادستان کل ایران:

دستور قطع برق همه انشعاب‌های استخراج‌کنندگان غیرمجاز صادر شد

خشنودی، معاون قضایی دادستان کل ایران خواستار برخورد قاطع تمامی دادستان‌های کشور با مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، رضا خشنودی معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه با ارسال نامه‌ای ۴ بندی خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور، با اشاره به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق، خواستار برخورد قاطع آنان با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و همکاری با وزارت نیرو شد.

در این نامه همچنین با اشاره به مصوبات شورای عالی امنیت ملی و هیئت وزیران آمده است: با عنایت به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق و ضرورت مدیریت مصرف و نظارت بر حسن اجرای دستورات صادره در این خصوص، حسب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی قضایی و توجه به اعلام رئیس جمهور محترم در جلسه مورخ ۵ خرداد هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید و استخراج رمز ارزها در کشور حتی مراکز دارای مجوز، تا پایان شهریورماه امسال و همچنین هماهنگی به عمل آمده با سازمان بازرسی کل کشور در جهت جلوگیری از قطع مکرر برق و تبعات زیانبار اقتصادی و اجتماعی و نیز نارضایتی عمومی هموطنان، شایسته است نسبت به موارد ذیل اهتمام جدی بعمل آورند.

۱- در جهت شناسایی و برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، همکاری لازم را با وزارت نیرو بعمل آورده و ضمن آموزش ضابطان تحت امر در این خصوص، در کشف و تعقیب مجرمان تسریع لازم به عمل آید.

۲- در شورای تامین تامین محل خدمت به نحو موثر شرکت و در اتحاذ تصمیمات قاطع و قانونی برای حل معضل موجود اهتمام لازم بعمل آید.

۳- با استفاده از ظرفیت‌های شرکت توانیر و دستگاه‌های نظارتی نسبت به شناسایی و ضبط دستگاه‌های ماینر غیرمجاز اقدام و نظارت و پیگیری لازم تا ختم دادرسی، حصول نتیجه و برخورد قاطع قانونی به عمل آید.

۴- با وزارت نیرو در جهت اجرای تصمیمات متخذه مبنی بر توقف فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز تا اطلاع ثانوی و همچنین اقدام عاجل برای قطع برق کلیه انشعابات محل استفاده غیرمجاز استخراج رمز ارز همکاری لازم را معمول دارید.

کد خبر: ۹۱٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha