۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
سامانه بومی معاملات بورس تا ۲ ماه آینده استقرار می‌یابد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

سامانه بومی معاملات بورس تا ۲ ماه آینده استقرار می‌یابد

دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سامانه بومی معاملات بورس که طراحی شده تا دو ماه آینده به شکل آزمایشی استقرار می‌یابد.

به گزارش بازار، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در حاشیه رونمایی از سامانه محیط آزمون و تنظیم‌گری بازار سرمایه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مقرر بود ۲۰۰ میلیون دلار به شکل ریالی از صندوق توسعه ملی به صندوق توسعه بازار اختصاص یابد که یک قسمت از آن معادل ۵۰ میلیون دلار واریز شد و دنبال این هستیم مابقی منابع هم دریافت و واریز شود.

وی در مورد جبران زیان خریداران صندوق پالایشی یکم هم گفت: این مورد جزو موارد پیشنهاد هفتگانه سازمان بورس است که در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد تصویب قرار گرفته و در مراحل اداری ابلاغ قرار دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد نرم‌افزار بومی معاملات بورس عنوان کرد: نرم‌افزار ایرانی برای معاملات بورس در داخل کشور توسط دانشگاه تهران طراحی شده، کار به مرحله خوبی رسیده، طراحی آن تمام شده و به زودی آماده می‌کنیم تا به مرحله استقرار برسد؛ در این مرحله ارتباط با کارگزاری‌ها و معامله‌گران شکل می‌گیرد و مرحله استقرار به زودی ظرف یک تا دو ماه آینده انجام می‌شود. بعد از مرحله استقرار یک زمان هفت‌ ماهه نیاز است که مشکلات این مرحله برطرف شود و بعد از آن وارد معاملات می‌شود که ابتدا با معاملات اوراق در این سامانه مستقر می‌شود.

دهقان دهنوی در مورد اینکه آیا سامانه ایرانی معاملات بورس ظرفیت پذیرش ۵۷ میلیون سهامدار در بازار سرمایه را دارد، عنوان کرد: هدف از طراحی سامانه بومی برای معاملات بورس همین مسئله است، چون اتفاقی که سال گذشته به خاطر استقبال مردم از بورس افتاد مشکلاتی در سامانه معاملات به وجود آمد که به دلیل تحریم نمی‌توانستیم، نسخه دید سامانه معاملات خریداری کنیم، بنابراین مجبور بودیم، طراحی سامانه بومی معاملات دانشگاه تهران انجام شود که بتواند حجم بالای تراکنش‌های مالی را انجام دهد.

وی در مورد مشخصات فنی سامانه معاملات ایرانی بورس، افزود: تا یکی دو ماه آینده مراسم استقرار این سامانه برگزار می‌شود و این سامانه از سال گذشته شروع به طراحی شده که پیشرفت خوبی هم در آن دیده می‌شود.

کد خبر: ۹۱٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha