۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
انتظارات فعالان اقتصادی بوشهر از رئیس جمهور آینده؛ بخش خصوصی مشاور امین دولت شود
گزارش بازار؛

انتظارات فعالان اقتصادی بوشهر از رئیس جمهور آینده؛ بخش خصوصی مشاور امین دولت شود

بوشهر- فعالان اقتصادی بوشهر در حالی این روزها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که امیدوارند دولت آینده این مشکلات را از پیش پای آنها بردارد و از بخش خصوصی به عنوان مشاوری امین بهره بگیرد.

مجید رضایی؛ بازار: در حالی که کمتر از سه هفته تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است؛ در شهرهای مختلف، ستاد نامزدهای انتخابات راه‌اندازی شده و چهره‌های فعال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در ستادها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

نگرانی مردم از معیشت و لزوم توجه به کنترل بازار
با توجه به مشکلاتی که در زمینه معیشت مردم در هشت سال گذشته و به ویژه در چهار سال اخیر به وجود آمده و گرانی‌های بی سابقه و تورم کمرشکن علی الخصوص در خانواده‌های کمتر برخوردار و اقشار ضعیف جامعه، مهم‌ترین توقع مردم از دولت جدید بهبود وضعیت معیشت مردم و ثبات بازار و کاهش تورم است. نامزدهای انتخاباتی دوره سیزدهم ریاست جمهوری نیز بیشتر شعارهای خود را بر روی همین موضوع یعنی اقتصاد و بازار و معیشت مردم گذاشته‌اند تا بتوانند اقبال عمومی را جلب کنند.

مشکلات بیمه‌ای و بانکی در سطح خارجی حل شوند
رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعارهای اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: از مهم‌ترین مطالبات اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی از رئیس جمهور آینده، این است که در روابط خارجی به گونه‌ای عمل کنند که مشکلات بانکی و بیمه‌ای نداشته باشیم و بتوانیم به شکل مطلوب با کشورهای مختلف به ویژه خاورمیانه ارتباط بگیریم.

خورشید گزدرازی افزود: اکنون تحریم هستیم و ارتباطات ضعیف است و ضربات اقتصادی زیادی متوجه بخش خصوصی شده است.

بخش خصوصی در واقع مشاور سه قوه است و از رئیس جمهور آینده انتظار داریم ما را به عنوان مشاورانی امین قبول کرده و قبل از ابلاغ دستورالعمل ها از مشاوره بخش خصوصی استفاده کند و قانون‌گذار هم این مساله را دیده است

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اظهار کرد: بخش خصوصی در واقع مشاور سه قوه است و از رئیس جمهور آینده انتظار داریم ما را به عنوان مشاورانی امین قبول کرده و قبل از ابلاغ دستورالعمل ها از مشاوره بخش خصوصی استفاده کند و قانون‌گذار هم این مساله را دیده است.

وی گفت: رئیس جمهور آینده در سفارتخانه‌ها از رایزنان اقتصادی استفاده کند تا به کمک بخش خصوصی بیایند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر افزود: دولت آینده باید اختیارات استانداران را بیشتر کند تا از تمرکزگرایی جلوگیری شده و بخش عظیمی از مشکلات در استان حل و فصل شود.

موانع پیش پای بخش خصوصی برداشته شود
رضاییان از فعالان بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: سطح روابط با کشورها در حوزه‌های بانکی و انتقال پول بسیار مهم است و نقش مستقیمی در صادرات و واردات دارد.

این فعال بخش خصوصی افزود: از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهیم به بخش خصوصی کمک کنند و موانع را از پیش پای ما بردارند.

ما هیچ گونه نگاه سیاسی نداریم و توقع داریم هر کدام از نامزدها که برگزیده شدند، گامی در تقویت روابط بین الملل بردارند و مشکلات بانکی و بیمه‌ای را مرتفع کنند

لزوم تقویت روابط بانکی و بین المللی

زارعی مدیر یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی جنوب استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: ما هیچ گونه نگاه سیاسی نداریم و توقع داریم هر کدام از نامزدها که برگزیده شدند، گامی در تقویت روابط بین الملل بردارند و مشکلات بانکی و بیمه‌ای را مرتفع کنند.

وی که بیش از ۲ دهه فعالیت اقتصادی و صنعتی دارد خطاب به نامزدها گفت: وعده‌هایی بدهید که قابل انجام باشد تا در صورت انتخاب، از عهده وعده‌ها برآیید.

نامزدها به وعده‌های اقتصادی عمل کنند
شهروندی از بوشهر که دارای شغل آزاد است در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امیدواریم که وعده‌های انتخاباتی نامزدها روی کاغذ نباشد و عملیاتی شود تا مردم از آنها بهره‌مند شوند.

وی به شعارهای انتخاباتی نامزدها اشاره کرد و افزود: در ۸ سال اخیر غیر از وعده و وعید چیز جدیدی ندیدم و همواره به امید آینده زندگی کرده‌ام ولی روز به روز وضعیت بدتر شده است.

شهروندی از عالیشهر که از فرهنگیان استان است نیز بیان کرد: امسال بیشتر شعارهای نامزدها در مورد مسائل اقتصادی و معیشتی است و این یعنی اینکه وضع معیشت مردم و وضعیت بازار خوب نیست.

وی ابراز داشت: ای کاش رئیس جمهور آینده از جناح‌بازی و باندبازی دست بکشد و به فکر مردم فقیر و مستضعف نیز باشد.

شهروند دیگری از شهر آبپخش که قطب کشاورزی استان است نیز گفت: کشاورزان در سال‌های اخیر نابود شده‌اند و هر روز فقط وعده شنیده‌ایم.

وی به شعارهای انتخاباتی نامزدها اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات موجود و ناراحتی که داریم، ولی پای صندوق رای می‌آییم و حاضر می‌شویم تا وضعیت معیشت تغییر کند و شاهد بهبود وضعیت مردم باشیم.

وضعیت تورم در بازار کمرشکن شده و حقوق یک ماه کارمندان فقط کفاف ۱۰ روز اول ماه را می‌کند و بعد از روز دهم باید مسافر کشی کنیم

از روز دهم ماه باید مسافرکشی کنیم
شهروند دیگری از شهر برازجان نیز به بازار گفت: وضعیت تورم در بازار کمرشکن شده و حقوق یک ماه کارمندان فقط کفاف ۱۰ روز اول ماه را می‌کند و بعد از روز دهم باید مسافر کشی کنیم.

وی که کارمند وزارت نیرو است، افزود: شعارهای اقتصادی قشنگی توسط نامزدها داده شده که افزایش یارانه‌ها و بهبود وضعیت قیمت دلار اگر اجرایی شود خیلی عالی است.

شهروندی از عسلویه نیز در گفتگو با خبرنگار بازار بیان داشت: پارس جنوبی سوت و کور است و نیازمند تفکر و حرکت جهادی برای رونق منطقه هستیم.

وی که در صنعت نفت و گاز پارس جنوبی شاغل است در ارتباط با وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری نیز گفت: امیدوار به تحقق وعده‌های انتخاباتی نامزدها هستیم و اگر نیمی از وعده‌هایشان عملی شود کاری بزرگ خواهد بود.

شهروندی از شهرستان گناوه نیز در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: گناوه قطب بزرگ اقتصادی جنوب است و بازار گناوه در کل کشور مطرح است ولی در چهار سال اخیر شرایط نگران کننده‌ای داریم.

وی که در بازار گناوه شاغل است در ارتباط با شعارهای نامزدهای انتخابات نیز گفت: نامشخص بودن وضعیت ته لنجی و مشکلاتی که هر روز بیشتر می‌شود بر معیشت بندرنشینان سایه افکنده و نگرانمان کرده است و اگر نامزدهای انتخابات به شعارهای اقتصادی خود عمل کنند بار زیادی از دوش مردم برداشته خواهد شد.

تصمیمات خلق‌الساعه عامل بدبختی مردم و بندرنشینان
شهروندی از بندر دیلم نیز در گفتگو با بازار بیان کرد: دیلم همواره در اقتصاد استان تاثیرگذار بوده ولی تصمیمات خلق‌الساعه در زمینه ته‌لنجی، مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی که از صیادان استان است، افزود: نامزدهای این دوره به سمت شعارهای اقتصادی روی آورده‌اند و امیدوار هستم با عمل به وعده‌های خود، مردم را نجات دهند.

به نظر می‌رسد تعیین تکلیف وضعیت اقتصادی مردم از مسایل مهم و تاثیرگذار در دوره تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است و مردم و فعالان اقتصادی از دولت آینده انتظار دارند نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی و همچنین نسبت به بهبود ارتباط بانکی و بیمه‌ای با کشورهای دیگر اهتمام ورزند تا در چهار سال پیش رو، میزان تورم همچون سال‌های اخیر افسارگسیخته نباشد تا مردم نفسی تازه کنند.

کد خبر: ۹۱٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha