۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
تفاوت آنتراسیت و کربن اکتیو

تفاوت آنتراسیت و کربن اکتیو

از انتراسیت در صنایع گوناگون و زمینه های مختلف استفاده می کنند از جمله تصفیه آب و فاضلاب، سوخت، تهیه کربن بر پایه زغال، فولادسازی، پتروشیمی، تصفیه خانه ها، پالایشگاه های نفتی و...

به گزارش بازار، آنتراسیت و کربن فعال از مواد معدنی پر کاربرد د صنایع گوناگون هستند. امروزه تصفیه آب در سطح جهان دارای اهمیت زیادی است و برای آن از روش ها و مواد گوناگون استفاده می کنند. از جمله مواد ارزان قیمتی که در تصفیه آب ها کاربرد فراوان دارد، می توان به سیلیس، Anthracite و زغال اکتیو اشاره کرد. در بعضی از موارد کاربرد این عناصر مانند انتراسیت به حدی است که آن را زغال سنگ تصفیه آب می شناسند. در ادامه از این مطلب ابتدا در مورد آنتراسیت و زغال فعال توضیح می دهیم سپس به تفاوت این دو با یکدیگر می پردازیم.

آنتراسیت (Anthracite) چیست؟
این عنصر معدنی زغالی است سخت که دارای تشابه فراوانی با کربن فعال می باشد. این ماده نوعی از سنگ دگردیس است و  بیشتر در مناطقی یافت می شود که زمین لرزه ها یا آتشفشان زیادی در مدت زمان طولانی و در اثر فشار مانند رگه های موجود در کوه وجود دارد. به عنوان نمونه در ایران بیشتر این زغال سنگ از کوه های شمالی تغذیه می کند.

بیشتر این زغال را کربن و دارای کمترین میزان آب می باشد. همچنین به دلیل سختی بالا آن را زغال سخت می نامند. در زمان آتش گرفتن، این زغال دارای دود کم و به رنگ آبی است، اما نسبت به بقیه زغال سنگ ها دارای دود پاک تر و آلودگی کمتری است.

از انتراسیت در صنایع گوناگون و زمینه های مختلف استفاده می کنند از جمله تصفیه آب و فاضلاب، سوخت، تهیه کربن بر پایه زغال، فولادسازی، پتروشیمی، تصفیه خانه ها، پالایشگاه های نفتی و ...

کربن اکتیو (Carbon Active) چیست؟
زغال فعال یا کربن بلک نوعی از زغال گیاهی می باشد که در انواع گوناگون کربن اکتیو گرانولی، کبریتی و پودری موجود می باشد. از مشخصات بارز آن می توان به سطح جذب بالا، تخلخل و قابلیت جذب گازها و مواد شیمایی اشاره کرد. از این ماده فوق العاده در مصارف گوناگون استفاده می کنند؛ اما به طور گسترده برای از بین بردن و حذف  بو، مزه، کلر مانده در آب و طعم استفاده می شود.

همچنین کربن فعال به دلیل داشتن بافت فرآوری قابلیت جذب عمقی داشته و می تواند بو، مواد روغنی و مواد آلی را به راحتی به خود جذب کند. از قابلیت فوق العاده این عنصر این است که با توجه به سایز منافذ آن، توانایی ساخت فیلترهای کربن را به طور انتخابی دارد تا ذراتی با سایز خاص را فیلتر نمایید.

فرق بین انتراسیت و کربن اکتیو
همانطور که گفته شد این دو نوع زغال از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستندولی وجه تمایز آن ها از نظر ظاهری این است که Anthracite براق تر می باشد. از نظر کاربرد آن در تصفیه آب می توان آنتراسیت را از نظر کارایی حد وسط سیلیس و کربن فعال دانست. در ادامه شما را با کاربردهای هر سه عنصر در تصفیه خانه ها آشنا می کنیم.

Anthracite زغالی طبیعی برای از بین بردن و حذف کدورت آب از این رو برای فیلترهای (Dual Media Filters) و (Multi Media Filters)کاربرد دارد.

Silica ماده معدنی خالص به عنوان شن در فیلترشنی استفاده می شود.

Carbon Active زغال و محصول گیاهی فرآوری شده برای حذف کلر، بو، مزه و طعم آب در فیلتر کربن کاربرد دارد.

به دلیل این که کربن فعال دارای منافذ ریز است می تواند تصفیه را به خوبی انجام دهد و دارای جذب عمقی می باشد؛ اما آنتراسیت به دلیل نداشتن جذب مولکولی باید با سیلیس و گارنت در انواع فیلترها استفاده شود. با این وجود قیمت کربن فعال نسبت به قیمت انتراسیت بیشتر بوده؛ از این رو بعضی از افراد اقدام به فروش Anthracite بجای فروش کربن اکتیو می کنند. از این رو تصفیه آب به خوبی صورت نمی گیرد.

خرید آنتراسیت و کربن فعال درجه یک از معتبرترین مرکز فروش
حال که شما با تفاوت آنتراسیت و کربن اکتیو آشنا شدید و همچنین متوجه شدید که برای جلوگیری از کلاهبرداری افراد سودجو باید از مراکزی قابل اعتماد خرید نمایید؛ ما به شما مجموعه آرا سنگ الوند را پیشنهاد می کنیم. این مجموعه با داشتن سابقه چندین ساله در زمینه تولید و فرآوری انواع محصولات معدنی توانسته در بازارهای داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد.

این شرکت با هدف گسترش و به روز رسانی تجهیزات و استفاده از فن آوری های جدید جهت تولید بیشتر و کیفیت بهتر محصولات خود، گام بزرگی را جهت پیشرفت صنعت کشور در این زمینه برداشته و با استعانت از خداوند متعال تمام تلاش خود را در این زمینه معطوف داشته است. برای خرید کربن اکتیو یا خرید آنتراسیت، "آراسنگ الوند" را در گوگل سرچ کنید  به نشانی "www.arasangalvand.com" مراجعه کنید و از طریق ارتباط با کارشناسان آن خرید خود را به صورت تضمینی انجام دهید.

کد خبر: ۹۱٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha