۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
توقیف خودروهای دارای پلاک گذر موقت فاقد اعتبار
معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا خبر داد

توقیف خودروهای دارای پلاک گذر موقت فاقد اعتبار

زارع، معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: چنانچه خودروی پلاک گذر موقت پس از انقضای مهلت تعیین شده از کشور خارج نشود، مشمول کالای قاچاق می‌شود.

به گزارش بازار، سرهنگ محمد علی زارع درباره تردد غیرمجاز برخی خودروهای گذرموقت گفت: برابر ضوابط و مقررات تعیین شده، خودروهای گذرموقت پس از اخذ مجوز از گمرک و همچنین خودروهای مناطق آزاد پس از هماهنگی با گمرک و سازمان منطقه آزاد مربوطه برای تردد در خارج از مناطق آزاد، پلاک گذرموقت دریافت می‌کنند که دارای تاریخ اعتبار است.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا بیان کرد: دارندگان این گونه خودروها موظفند قبل از اتمام مهلت تعیین شده به نزدیک‌ترین واحد شماره گذاری مرز خروجی مراجعه کنند و پس از فک پلاک و ابطال اسناد شماره گذاری از طریق گمرک، از کشور خارج شوند و خودروهای مناطق آزاد پس از پایان مهلت تعیین شده، به منطقه آزاد مربوط خود مراجعه کنند.

سرهنگ زارع گفت: برابر قوانین و مقررات، چنانچه خودرویی پس از مهلت تعیین شده از کشور خارج نشود یا به منطقه آزاد مربوط برنگردد، مشمول کالای قاچاق و مشخصات آن به پلیس امنیت اقتصادی ناجا اعلام می‌شود و چنانچه در معابر تردد کند در صورت مشاهده بلافاصله توقیف و اقدامات قانونی در خصوص آنها انجام می‌شود.

وی گفت: ممکن است تعدادی از این خودروها بنا به دلایلی از کشور خارج نشده باشند، که لازم است برای پیش بینی و پیشگیری از چنین تخلفاتی، برابر قانون امور گمرکی در هنگام ورود نسبت به اخذ تضامین لازم و موثر اقدام شود تا مالکان خودروهای موصوف مجبور شوند به گمرک مراجعه کنند.

سرهنگ زارع بیان کرد: درخواست و پیشنهاد پلیس به مسئولان محترم گمرک این است که برای اصلاح قوانین و اخذ وثیقه و افزایش تضامین بیشتر و مطمئن تری که اثربخشی لازم را داشته باشد اقدام کنند، تا شاهد چنین تخلفاتی از سوی برخی افراد نباشیم.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا افزود: خرید و فروش خودروهای گذر موقت ممنوع است و توصیه پلیس به هموطنان عزیز خودداری از خرید خودروهای گذر موقت است، چرا که خودروهای دارای پلاک گذرموقت، شماره‌گذاری دائمی نمی‌شود و پس از پایان مدت تعیین شده باید از کشور خارج شود.

سرهنگ زارع گفت: ممکن است افرادی سودجو و فرصت طلب در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ خرید و فروش خودروهای موقت اقدام کنند، که لازم است مردم در دام فریب این افراد متخلف گرفتار نشوند.

کد خبر: ۹۱٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha