۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
آغاز محدودیت و ممنوعیت تردد تعطیلات از ساعت ۱۲ فردا
رئیس پلیس راهور اعلام کرد

آغاز محدودیت و ممنوعیت تردد تعطیلات از ساعت ۱۲ فردا

هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از ساعت ۱۲ چهارشنبه تا ساعت ۱۲ دوشنبه (۱۷ خرداد)، محدودیت‌ های تردد در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و منع تردد بین استان‌های کشور اجرا می‌شود.

به گزارش بازار، سردار سید کمال هادیانفر امروز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در ایام و اعیاد تعطیل تدبیری اندیشیده شد که اعمال محدودیت‌های ویژه انجام شود.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اثربخشی اعمال محدودیت تردد در ایام عید فطر و کاهش آمار مبتلایان با کرونا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه (۱۲ خرداد) تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه (۱۷ خرداد)، محدودیت‌های تردد در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و منع تردد بین استان‌های سراسر کشور نیز اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه محدودیت تردد بین استان‌ها بدون رنگ‌بندی اعمال می‌شود و بین شهرهای یک استان بلامانع است، تصریح کرد: در همین مقطع محدودیت تردد در شهرهای زرد نیز انجام خواهد شد.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: اکنون ۲۲۱ شهر زرد داریم همچنین اعمال محدودیت تردد و بین استانی با مبلغ جریمه ۵۰۰ هزار تومان توسط همکاران و دوربنی‌ها انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ شهر قرمز و ۲۱۳ شهر نارنجی داریم، گفت: همکاران ما تا این لحظه بالغ بر ۸۰۰ هزار ساعت - نفر در حوزه منع تردد و در راستای مقابله با بیماری کرونا فعالیت کردند و تقریبا تمام استان‌ها و شهرها مشمول طرح بودند.

وی تاکید کرد: مضاف بر محدودیت‌های موجود در شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و بین استانی، همچنان منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در تمام شهرهای کشور جاری است و متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

سردار هادیانفر متذکر شد: در طرح جدید علاوه بر استقرارها در نقاط مختلف، در دو هزار ۵۰۰ نقطه کشور استقرار خواهیم داشت، همکاران بنده برای تذکر و انصراف از سفر رانندگان، به صورت فیزیکی در جاده‌ها حضور خواهند یافت و همچنین دوربین‌های پلیس فعال هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: بعد از روز ۱۷ خرداد، همچنان استقرار و کنترل ما در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه‌دار خواهد بود.
سردار هادیانفر ضمن تشکر از هموطنان در راستای توجه به تذکرات مسئولان مبنی بر پرهیز از سفر، اظهار کرد: همکاران بنده در تمام شرایط جوی به صورت ۲۴ ساعته در دو هزار و ۵۰۰ نقطه انجام وظیفه می‌کنند تا بتوانیم در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کمک به کادر درمان اقداماتمان را انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور درباره تکلیف بازگشت مسافرانی که پیش از اعمال محدودیت‌ها به سفر رفته‌اند، بیان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا، خروج پلاک‌های غیربومی از شهرهای دارای محدودیت و رنگ‌بندی (قرمز، نارنجی و زرد) و مراکز استان بدون رنگ‌بندی ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ورود خودروهای غیربومی به مراکز استان‌ها و شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهد بود، اما ورود پلاک‌های بومی به شهرهای دارای وضعیت آزاد است و نیاز به اعمال جریمه نیست یعنی قبل از اعمال محدودیت‌ها اگر پلاکی در شهرستان بوده و با پلاک تهران قصد ورود به پایتخت داشته باشد، محدودیتی شامل اش نمی‌شود و می‌تواند به موطن اصلی خود بازگردد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه شهرهای تهران کرج، وارمین، دماوند، اسلامشهر و... یکپارچه دیده است، درباره اعتبار مجوزهای صادر شده از فرمانداری‌ها در تعطیلات نیمه خرداد نیز گفت: تاکید شده که فرمانداری‌ها حتی‌الامکان از صدور مجوز خودداری کنند، اما اگر کسی داری مجوز معتبر از فرمانداری باشد، تردد وی بلامانع است و به همکاران گفتیم همکاری لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: در هر صورت اگر کسی سفر ضرروی دارد، باید از ناوگان عمومی استفاده کند، این افراد می‌توانند برای تردد شبانه از تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها و برای تردد بین شهرها از ناوگان هوایی، ریلی، مسافری و تاکسی بین شهری بهره ببرند.

کد خبر: ۹۱٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha