۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
دسترسی ۲ میلیون نفر با طرح های ستاد به آب شرب سالم| آبرسانی به ۳۲۰۰ روستای محروم کشور تا پایان سال
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

دسترسی ۲ میلیون نفر با طرح های ستاد به آب شرب سالم| آبرسانی به ۳۲۰۰ روستای محروم کشور تا پایان سال

محمد مخبررئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آبرسانی به ۳۲۰۰ روستای محروم کشور و بهره مندی ۲ میلیون نفر دیگر از آب شرب سالم خبر داد وگفت: مهم ترین دلیل خالی شدن روستاها در سال های اخیر بحران آب بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار،  محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم افتتاح پروژه‌ های آبرسانی با بیان اینکه کشورمان عمدتا کم‌ آب و گرم است، گفت: پراکندگی در کشورمان فوق‌ العاده زیاد است و نبود آب مشکل اساسی در ایران محسوب می‌ شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تمدن‌ ها در کنار آب به وجود می‌ آیند، تاکید کرد: طبق یک گزارش بین‌المللی از هر ۴ شغل، ۳ شغل مربوط به آب است اما ما کمتر توانستیم در بخش اجرا و سیاستگذاری از نعمت‌ های آبی استفاده کنیم.

مخبر در ادامه سیاست گذاری های اشتباه در حوزه مدیریت آب را مورد انتقاد قرار داد و افزود : صنایع آب بر در مناطق خشک کشور احداث کردیم و ۹۳ درصد از ۱۳ میلیارد متر مکعب آب مصرفی در کشور مربوط به بخش کشاورزی است. حال آنکه با تغییر الگوی کشاورزی تا حد زیادی می توانیم الگوی مصرف را تغییر و اصلاح کنیم.

 او همچنین با بیان اینکه کشورهای همسایه توانسته‌ اند حتی بیابان‌ ها را سبز کنند و ما هم باید بتوانیم از ظرفیت‌ های موجود استفاده کنیم و این یکی از برجسته‌ ترین ویژگی‌ های کار در ستاد اجرایی فرمان امام است.

به گفته او، به همت ستاد روزانه حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ طرح به بهره داری می رسد  و ۱۲۰۰ شغل در کشور ایجاد می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه سیاست ما آبرسانی در بخش شرب و کشاورزی به مناطق جنوبی است، یادآور شد: در گذشته توانستیم طرح آبرسانی به ۱۲۰۰ روستا را به اجرا برسانیم. در سال گذشته آبرسانی به ۵۰۰ روستا آغاز شد که تا به امروز ۴۰۰ روستا از این تعداد آبرسانی شدند و امروز هم طی تفاهمنامه‌ ای کار آبرسانی به ۵۰۰ روستا را آغاز می‌ کنیم.

مخبر افزود: در مجموع ۳۲۰۰ روستا آبرسانی شده و می‌ شوند که ۲ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

او همچنین  حجم بالای مهاجرت استان های محروم کشور را مورد اشاره قرار داد  و گفت : عمده روستاهایی که تخلیه شدند با مشکل آبرسانی مواجه بودند و به دلیل نبود آب تخلیه شدند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه از بارندگی هایی که در کشور اتفاق می افتد به بهترین نحو استفاده کرد، ادامه داد : به عنوان مثال میزان آب سطحی در استان خوزستان از بسیاری از کشورهای همسایه بیشتر است ولی تامین آب مردمان این استان با مشکل مواجه است. البته این تنها مساله خوزستان نبوده و می توان ادعا کرد که مشکل آب رسانی در برخی از مناطق کشور خیلی جدی است.

کد خبر: ۹۱٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha