۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
فردا؛ رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ایران
مدیرعامل مپنا خبر داد

فردا؛ رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ایران

نخستین اتوبوس برقی پیشرفته ایرانی فردا چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان رونمایی می‌شود.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی، مدیرعامل مپنا با اعلام اینکه اولین اتوبوس برقی کشور، به همت شبانه‌روزی مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شد، گفت: این افتخاری بزرگ است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تولید این محصول به عنوان یک سند تخصصی برای مهندسان ایرانی، از ویژگی‌های ممتازی برخوردار است، افزود: این اتوبوس، محصول مشترک مجموعه‌های صنعتی ایرانی است که گزارش‌های ریز و دقیق آن به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

علی آبادی گازهای گلخانه‌ای از جمله دی اکسیدکربن را یک چالش جدی برای حیات بشر خواند و افزود: همه برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای بسیج شدند و یکی از راه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای همین برقی‌کردن وسایل نقلیه است.

مدیرعامل مپنا گفت: برقی‌سازی باعث خواهد شد شدت انرژی کاهش پیدا کند و میزان انرژی مصرفی برای تولید هر واحد جی دی پی یا تولید ناخالص داخلی به کمترین مقدار خود برسد.

وی با تاکید براینکه برقی‌سازی حمل و نقل هم اثر منطقه‌ای و هم اثر جهانی دارد، گفت: برقی کردن می‌تواند مشکلات و صدمه‌های ناشی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و پدیده‌های وارنگی هوا در زمستان‌ها را کاهش دهد.

علی آبادی افزود: هدف ما این هست که با برقی کردن حمل ونقل، ودر درجه اول حمل و نقل خودروهای سنگین مانند اتوبوسرانی، بیشترین تاثیر را در کاهش گازهای گلخانه‌ای از خودمان به جا بگذاریم.

وی شرکت مپنا را یکی از فعالان اصلی حوزه انرژی در داخل کشور خواند و گفت: کشور در صنعت برق، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای کرده و فارغ از برخی ساعات پیک تابستان، مازاد تولید برق در کشور داریم، و می‌توانیم این ظرفیت و سرمایه‌گذاری ایجاد شده را مولد کنیم و قدمی اساسی در جهت بهبود معیشت زندگی برداریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرکت مپنا با همه توان وارد این عرصه شده است، ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم و ورود دیگر فعالان این صنعت، سرعت برقی‌سازی حمل و نقل که کار بزرگی است، شتاب پیدا کند و تاثیرات اقتصادی فراوان آن برای کشور نمایان شود.

کد خبر: ۹۱٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha