۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
رشد ۱۱۳ درصدی تولید سیمان ایران را به صادرکننده مبدل کرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

رشد ۱۱۳ درصدی تولید سیمان ایران را به صادرکننده مبدل کرد

کرج- وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اثرات مثبت تحریم گفت: سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور ثبت شد و بدین ترتیب ایران که وارد کننده سیمان بود اکنون به صادر کننده سیمان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار علیرضا رزم حسینی در مراسم راه اندازی مجدد خط تولید سیمان آبیک که در شهرستان نظرآباد برگزار شد، گفت: خوشبختانه صنعت سیمان ایران علی رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسید.

رزم حسینی با بیان اینکه ۸۰ درصد کارخانه های سیمان امکانات ساخت داخل دارند، بیان کرد: تحریم‌ها سبب شد که ساخت داخل رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد ۸ درصدی داشت، گفت: علی رغم بیماری کرونا که دنیا را به چالش کشید رشد صنعتی ایران رشد خوبی بود. 

رزم حسینی با بیان‌کننده در فروردین امسال به نسبت سال گذشته در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می یابد، اظهار کرد: بر آورد این است که تراز بازرگانی ایران نزدیک به هم شود و رشد صادرات داشته باشیم.

وزیر صمت با بیان اینکه حمایت از تولید داخل از اهمیت بالایی برخوردار است، اعلام کرد: اقدام خوبی در حوزه سیمان کشور و ساخت دستگاهها در داخل انجام شده و ظرفیت ۸۰ میلیون تن ظرفیت خوبی برای تولید داخل است.

کد خبر: ۹۱٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha