۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
۲۸۵ جواز تاسیس استخراج رمز ارز در زنجان صادر شد
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان:

۲۸۵ جواز تاسیس استخراج رمز ارز در زنجان صادر شد

زنجان- آشوری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان گفت: تا کنون ۲۸۵ مورد جواز تاسیس استخراج رمز ارز در استان زنجان صادر شده ولی تعداد واحدهای فعال در این حوزه به ۱۰ مورد هم نمی رسد.

افشین آشوری در گفتگو با خبرنگار بازار به سهم استخراج رمز ارز در خاموشی‌ها اشاره کرد و گفت: این مشکلات ناشی از کاهش تولید نیروگاه‌هاست و ربطی به مصرف ماینرها ندارد و فرسودگی تجهیزات شبکه برق از عوامل مؤثر در خاموشی‌ها است.

وی با بیان اینکه ماینرهای مجاز مجوز استفاده در حدود ۳۰۰ مگاوات برق را دارند، اظهار کرد: با ماینرهای غیرمجاز هم برخورد قانونی انجام می شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان با بیان اینکه حجم مصرف ماینرهای غیرمجاز هم آنقدر نیست که سبب قطعی برق شود، گفت: غیرمجازها حداکثر ۲۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند  و نمی‌توان کمبود برق را به مصرف ماینرها ربط داد. 

آشوری تاکید کرد: حتی ماینرهایی که مجوز استفاده از ۳۰۰ مگاوات برق را هم دریافت کردند این میزان مصرف برق ندارند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۸۵ مورد جواز تاسیس استخراج رمز ارز در استان زنجان صادر شده است، ابراز داشت: با این حال تعداد واحدهای فعال در این حوزه به ۱۰ مورد هم نمی رسد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان با بیان اینکه زنجان از استان های پیشروی کشور در صنعت استخراج رمز ارز است، گفت: در حال حاضر روزانه ۶۰ هزار مگاوات برق در کشور تولید می شود.

آشوری با بیان اینکه به دلیل فرسودگی صنعت برق از ۲۶ تا ۳۰ درصد در فرآیند تولید تلفات نیرو رخ می دهد، تصریح کرد: طبق قانون برنامه پنجم و ششم توسعه قرار بود سالانه پنج هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در کشور افزوده شود ولی در این خصوص کوتاهی شده است.

وی گفت: تامین برق مورد نیاز صنعت استخراج رمز ارز را می توان از طریق اختصاص گاز و تولید برق از گاز انجام داد.

عضو کمیسیون بلاکچین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه چهار درصد استخراج کنندگان رمز ارز در ایران فعالیت می کنند، گفت: در کشور ما تعرفه های مرتبط با این صنعت نسبت به صنایع دیگر چند برابر است و در برخی کشورهای توسعه یافته حمایت های قابل توجهی در این خصوص وجود دارد. 

آشوری به صنعت استخراج رمز ارز در کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی این صنعت مظلوم واقع شده و متاسفانه رسانه های معاند بر روی این موضوع تمرکز زیادی دارند و آن را برجسته می کنند ولی با توجه به گفته مسئولان مصرف صنعت استخراج رمز ارز در کشور به ۶۰۰ مگاوات هم نمی رسد.

وی با بیان اینکه وضعیت شبکه برق استان زنجان مطلوب است،افزود: میزان تلفات نیز در مقایسه با کشور بسیار پائین است. 

کد خبر: ۹۱٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha