۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
 ۶۰۰ میلیون ریال برای زیرساخت‌های گردشگری آبدانان اختصاص یافت
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۶۰۰ میلیون ریال برای زیرساخت‌های گردشگری آبدانان اختصاص یافت

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: به تازگی ۶۰۰ میلیون ریال برای زیرساخت‌های گردشگری شهرستان آبدانان اختصاص یافته است.

عبدالمالک شنبه زاده  در گفت و گو با بازار اظهار کرد: آبدانان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری ایلام شناخته می شود که به همین منظور به تازگی ۶۰۰ میلیون ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: آبدانان به دلیل وجود تنها دریاچه دوقلوی کشور یعنی دریاچه دوقلوی «سیاه گاو» مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

شنبه زاده ادامه داد: بر همین اساس با اعتبار اختصاص یافته برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، عملیات محوطه‌سازی، بهسازی و راه دسترسی دریاچه‌های دوقلوی آبدانان به‌زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: چشمه‌های دوقلوی سیاه گاو آبدانان یک اعجاز الهی و یک مکان جذاب بی‌نظیر در کشور است که به‌منظور توسعه صنعت گردشگری و شناسایی این پدیده در روستای ژیور احداث و تجهیز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بابیان اینکه ایجاد این‌گونه زیرساخت‌ها باعث رونق گردشگری می‌شود، تصریح کرد: دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پایین‌دست است که عمق هرکدام از آنها بیش از ۲۰ متر بوده که توسط یک کانال رودخانه‌ای ۱۰ متری به هم متصل شده است.

کد خبر: ۹٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha