۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
دولت آینده با اقدامات فوری وضع اقتصادی را بهبود ببخشد
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

دولت آینده با اقدامات فوری وضع اقتصادی را بهبود ببخشد

شجاعی، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه اولویت نخست دولت بعدی باید معیشت و مسائل اقتصادی مردم باشد، گفت: باید بخشی از تدابیری که دولت آینده اتخاذ می کند، فوری و محسوس باشد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام حسن شجاعی با بیان اینکه راهبردی که دشمنان ملت ایران در دو دهه اخیر برای ضربه زدن داشتند، ایجاد تنگناهای معیشتی و اقتصادی بوده است، گفت: در این راستا رهبر معظم انقلاب طی سالیان اخیر در نامگذاری هایی که نسبت به سال داشتند، عناوین اقتصادی انتخاب کرده ‌اند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان که بر ملت ایران تحمیل شده است، تأکید کرد: در چنین شرایطی باید آرایش دفاع اقتصادی به خود می گرفتیم و هم اینک نیز باید این آرایش را داشته باشیم. متأسفانه بعضی از مسئولین در سال های اخیر این آرایش دفاعی را نداشته اند؛ وقتی به نوع مدیریت و عملکرد مسئولین به خصوص در بخش های اقتصادی نگاه می کنیم، متوجه می شویم مسئولین احساس می کنند شرایط عادی است و به همین جهت ضربات سنگین به مردم وارد شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اولویت نخست دولت بعدی باید معیشت و مسائل اقتصادی مردم باشد، عنوان کرد: باید بخشی از تدابیری که دولت آینده اتخاذ می کند، فوری و محسوسی باشد که بتواند زندگی مردم عزیز را از این شرایط سختی که دچار شده است رها کند.

وی با بیان اینکه فساد واگیردار است، اظهار کرد: وقتی در یک سازمان دو نفر دچار فساد اقتصادی شدند، به تدریج گسترش پیدا می کند و تعداد بیشتری از افراد را درگیر خود می کند. البته معتقد هستم بدتر از واگیردار بودن فساد، زمین گیر شدن آن سازمان به دلیل فساد کارکنان و مدیران آن است. وقتی کارکنان یک سازمان ببینند یک تعداد آدم فاسد به راحتی در حال زد و بند هستند، عملاً انگیزه کار را از دست می دهند و در نتیجه سازمان مربوطه زمین گیر می شود.

حجت الاسلام حسن شجاعی با تصریح بر اینکه حساسیت نسبت به فساد در بعضی از مدیران کشور اندک است، بیان کرد: مدیران زیادی مشاهده کرده ام که بوی فساد را احساس کرده ‌اند و یا حتی از فسادی که در سازمان متبوع شان واقع شده، مطلع شده ‌اند اما به دلیل آنکه نخواسته اند عملکرد خود و سازمان شان زیر سؤال برود، تلاش کردند روی آن فساد سرپوش بگذارند.

وی افزود: این مدیران غافل از این حقیقت هستند که این کار آن‌ها خدمت به سازمان نیست. مدیران به جز مأموریت کارشناسی و فنی که به آن ‌ها واگذار می شود، باید به فساد حساس باشند و بدانند اگر فسادی در سازمان آن‌ ها به وجود بیاید، عملاً تمام سازمان زمین گیر می شود.

کد خبر: ۹۱٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha