۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
رشد ارزش در بازار رمز ارزهای دنیا؛ این بار هند باعث تغییر جهت بازار شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارز؛

رشد ارزش در بازار رمز ارزهای دنیا؛ این بار هند باعث تغییر جهت بازار شد

در روز اول ماه ژوین سال ۲۰۲۱ قیمت رمز ارزها در دنیا رشد کرد. خبر بانک مرکزی هند مبنی بر عدم محدودیت فعالیت در بازار رمز ارز باعث این تغییر شد.

بازار؛ گروه بین الملل: بالاخره بعد از تجربه روزهای پر تلاطم در بازار رمز ارزها، در اولین روز ماه ژوین سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ارزش رمز ارزهای مهم در بازار بودیم. در اولین ساعات کاری امروز ارزش هر بیت کوین در بازار به بالغ بر ۳۷ هزار دلار رسید که ۷.۵ درصد بیش از روز قبل بود و ارزش  هر اتریوم از مرز ۲ هزار و ۶۷۰ دلار عبور کرد.

آمار نشان می دهد قیمت این رمز ارز پر طرفدار در دنیا طی بیست و چهار ساعت قبل ۱۵.۸ درصد رشد کرده است و این بالاترین سرعت رشد قیمت این رمز ارز طی دو هفته اخیر محسوب می شود. امروز قیمت هر دوج کوین در بازار برابر با ۳۲ سنت و قیمت هر XRP به یک دلار و ۵ سنت رسید که نسبت به روز قبل به ترتیب ۷.۲ درصد و ۱۷.۶ درصد رشد کردند.

اما سوال این است که دلیل رشد ارزش رمز ارزها در این روز چه بود و ایا این عوامل می تواند زمینه ساز تداوم روند افزایشی قیمت رمز ارزها در دنیا باشد یا خیر؟

بررسی ها نشان داده است این بار دولت هند باعث رشد ارزش رمز ارزها شد. پیش از این خبرهایی در مورد تصمیم دولت هند مبنی بر محدودیت در مبادلات رمز ارزها در این کشور منتشر شده بود ولی در روز گذشته بانک مرکزی این کشور پر جمعیت اسیایی رسما اعلام کرد برنامه ای برای محدود کردن فعالیت در این بازار ندارد و تمامی سرمایه گذاران و فعالان بازار رمز ارزها در هند می توانند آزادانه فعالیت کنند.

این کشور حتی طرح وضع مالیات بر مبادلات رمز ارز که در بسیاری از کشورها با جدیت پیگیری می شود را نیز غیر ضروری دانست و تاکید کرد فعلا بازار رمز ارز با شرایط کنونی به فعالیت ادامه می دهد و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

 این خبر در شرایطی منتشر شده است که رسانه های امریکایی در مورد تلاش دولت بایدن برای قانونمند سازی این بازار و شفاف شدن معاملات در این حوزه صحبت می کنند و بر این باورند که دولت امریکا به منظور آگاه شدن از نحوه استفاده از این منابع مالی کلان نیاز دارد، این بازار را قانونمند کند.

بازار رمز ارز در سالهای اخیر بسیار فعال بوده است و میلیونها دلار سرمایه از طریق این بازار در دنیا جابجا شده است ولی عدم وجود یک سیستم شفاف برای نظارت بر عملکرد این بازار موجب شد تا اطلاعات دقیقی در مورد نحوه استفاده از این منابع مالی وجود نداشته باشد. وضع مالیات بر این بازار را می توان تنها روشی برای آگاه شدن در مورد نحوه جابجایی و استفاده از پولها در بازار رمز ارزها دانست.

کد خبر: ۹۱٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha