۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵
حمایت پیشکش، مانع زدایی کنید/ تولید به شرط جهش
بازار گزارش می‌دهد؛

حمایت پیشکش، مانع زدایی کنید/ تولید به شرط جهش

ساری- تولیدکنندگان مازندران به رغم مشکلات فراوان و در سایه تحریم برای رونق و پویایی تولید شبانه روز تلاش می کنند و انتظارشان از دولت به جای حمایت رفع موانع است.

بازار؛ گروه استان‌ها: مازندران دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه مواد غذایی، صنایع دستی، کشاورزی و غیره است و توجه به تولید و رفع موانع می‌تواند سهم استان را در حوزه اقتصاد کشور ارتقا دهد.

نامگذاری سال به عنوان بومی بودن تولید داخلی است نه مونتاژ از این رو تولیدات کالاهای ضروری باید در داخل کشور انجام تا مشکلات و موانع فراروی رفع شود.

جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به موانع فراوان فراری تولید، کمبود مواد اولیه، موانع صادراتی، مشکلات ارز و بی ثباتی و قطع برق را از جمله چالش‌ها بیان کردند و از دولت خواستند نسبت به مانع زدایی ها اقدام کند.

پشتیبانی از تولیدات نیازمند برنامه ریزی است
مجید قربانی مدرس دانشگاه درباره تبیین شعار سال جاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در اذهان عمومی آنچه از تولید می‌آید، کالا و خدمات است، افزود: کارشناسان براین باورند که بسیاری از تولیدات، خدمات محور هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات جدا محصول و کالا، خدمات و بخش دیگری از تولید نیز دانش فنی محسوب می‌شود، ادامه داد: وقتی مانع زدایی را مدنظر قرار می‌دهیم، به معنای پشتیبانی از تولیدات فرهنگی یا آموزشی نیز باشد.

وی گفت: تولید فقط کالا یا شیء نیست و خدمات متنوع در سطوح مختلف را نیز شامل می‌شود و باید برای حمایت از انواع تولید برنامه ریزی داشته باشیم.

حمیدرضا احمدی مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکننده سویا خوراکی در آمل با اظهار اینکه این شرکت در قالب واحد تولیدی تولیدکننده سویا با هدف ارتقای سلامت فعال شده است، افزود: شروع کار با تولید ۵۰۰ تن در ماه بود که با سه خط تولید ۱۰۰ نفر در آن مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان تولید به ۲۵۰۰ تن در ماه و ۳۰ هزار تن در سال رسید و صادرات نیز به کشورهای همسایه داشتیم.

وی به کارگیری تیم متخصص و ارتقای کیفیت را سرلوحه کارها دانست و درباره وضعیت کنونی تولید نیز گفت: بیشتر مواد اولیه تشکیل دهنده سویا را سخت تأمین می‌کنیم و هنوز نتوانستیم مواد اولیه مورد نیاز را تأمین کنیم.

حمایت پیشکش، مانع زدایی کنید/ تولید به شرط جهش

احمدی با اظهار اینکه با چنگ و دندان حدود ۱۸ ساعت در روز کار می‌کنیم تا محصولات باکیفیت تولید کنیم، تصریح کرد: امیدواریم در بازار کشور بتوانیم رتبه خوبی کسب کنیم.

این تولیدکننده با اشاره به کارگیری نیروهای جوان در مجموعه اظهار داشت: اهداف بزرگی برای سال‌های آینده طراحی شده است و شبانه روز برای ارتقای آن در حال تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه محصولات این شرکت به بازارهای کشورهای همسایه راه یافته است، اظهار امیدواری کرد تا سهم بری تولیدات را در بازارهای همسایه ارتقا دهیم.

اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع و پشتیبانی‌ها مهمترین دستاورد و راهبرد برای رونق اقتصادی محسوب می‌شود. از این رو رشد بی رویه هزینه تولید و قیمت‌ها مهمترین مانع فراروی تولید است

اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع و پشتیبانی‌ها مهمترین دستاورد و راهبرد برای رونق اقتصادی محسوب می‌شود. از این رو رشد بی رویه هزینه تولید و قیمت‌ها مهمترین مانع فراروی تولید است. مازندران دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه مواد غذایی، صنایع دستی، کشاورزی و غیره است و توجه به تولید و رفع موانع می‌تواند سهم استان را در حوزه اقتصاد کشور ارتقا دهد.

تأمین زیرساخت‌های کشاورزی الزامی است
نامگذاری سال به عنوان بومی بودن تولید داخلی است نه مونتاژ از این رو تولیدات کالاهای ضروری باید در داخل کشور انجام تا مشکلات و موانع فراروی رفع شود. اسماعیل یزدان پناه رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از آنجایی که کشاورزی غذای مردم یک کشور را تأمین می‌کند، دارای اهمیت است، افزود: امنیت غذایی کشور را بخش کشاورزی تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ویژه بخش کشاورزی یادآور شد: تمام کشورهای پیشرفته قبل از هرچیز به کشاورزی توجه کردند تا جایی که امروز ضریب خودکفایی در برخی کشورها ۱۱ برابر جمعیت آن کشور است.

وی با بیان اینکه ضریب خودکفایی در تولید غلات زیر یک درصد است، خواستار توجه به کشاورزی و تولیدات محصولات استراتژیک نظیر گندم، ذرت و برنج و غیره شد.

یزدان پناه تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تقویت بخش کشاورزی را الزامی دانست.

حمایت پیشکش، مانع زدایی کنید/ تولید به شرط جهش

هدف گذاری در بخش تولید از جمله موارد اساسی برای تأمین نیازهای جامعه، کاهش واردات و تقویت صادرات از جمله راهکارها برای رونق به شمار می‌رود و تولید کالاهای تحریمی نیز باید در اولویت قرار گیرد.

ضرورت توجه به تحقیق و توسعه برای ماندگاری در بازارها
علی اکبری یک کارشناس اقتصادی و مدیر فروش یک واحد تولیدی نیز با عنوان اینکه هر محصولی که در بازار وجود دارد نیازمند تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفیت و بازار فروش است، ادامه داد: بازارهای داخلی و کشورهای همسایه باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه کرونا سبب شد تا واحدهای تولیدی دچار مشکل شوند، گفت: این بیماری سبب شد تا بسیاری از برندهای تولیدی در بازار حضور نداشته باشند و برای بازیابی وضعیت باید موانع فراروی برطرف شود.

وی توجه و رفع موانع صادراتی را امری مهم دانست و گفت: بیش از یکسال مشتریان به صورت پیوسته در حال خرید محصولات هستند و اکنون محصولات به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان صادر می‌شود.

اکبری با بیان اینکه روی تنوع محصول در حال کار هستیم، گفت: غیر از پروتئین سویا در تلاش هستیم محصولات دیگری را روانه بازارهای هدف کنیم.

مازندران بخش قابل توجهی از تولیدات مختلف در کشور را عهده دار است اما درپی بروز مشکلات، حمایت نشدن و ضعف برنامه ریزی آن گونه که باید کالاهایش در سبد صادراتی جای ندارد و تولیداتش با نام برندهای دیگر استان‌ها به بازارهای هدف می‌رسد.

کد خبر: ۹۱٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha