۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
انتقاد از هزینه کرد نادرست منابع نفتی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

انتقاد از هزینه کرد نادرست منابع نفتی

آقامحمدی، عضومجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از صرف منابع نفتی برای هزینه‌های جاری کشور گفت: با ادامه روند کنونی، پس از ۳۰ سال کشوری پیر و فقیر خواهیم شد.

به گزارش بازار، علی آقامحمدی، در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات میدان نفتی آزادگان افزود: روسیه، آمریکا و عربستان از سطح تولید مشابه ما به تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه رسیده‌اند، ایران هم نباید در این سطح تولید باقی بماند.

وی اضافه کرد: تا درباره افزایش تولید صحبت می‌کنیم، عده‌ای سریع می‌گویند خام فروشی! نه به‌هیچ‌وجه به این معنا نیست، کمااینکه دو طرح پتروپالایشی عظیم در حال اجراست.

آقامحمدی افزود: در آستانه برنامه هفتم توسعه، باید مبنا را تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت و تولید روزانه ۴ میلیون بشکه معادل نفت، گاز طبیعی بگذاریم و فراتر از آن را به حوزه سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: با این روند، در برنامه‌ای ۲۵ ساله این امکان را داریم که ۱۵۰۰ میلیارد دلار از این محل برای سرمایه‌گذاری به دست آوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با امضای تفاهمنامه‌های امروز، می‌توان روزانه یک میلیون بشکه نفت را با شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی که مدعی تامین مالی و فنی در عین حال مدیریتی هستند، افزایش داد.

کد خبر: ۹۱٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha