۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
شیوع نوع جهش یافته جدید ویروس کرونا در شرق آسیا

شیوع نوع جهش یافته جدید ویروس کرونا در شرق آسیا

نوع جدید ویروس کرونا در ویتنام دارای خواصی از هر دو نوع جهش یافته انگلیسی و هندی بوده و انتقال آن خصوصا از طریق هوا بسیار آسان و سریع می باشد.

بازار؛ گروه بین الملل: به گفته دولت ویتنام، نوع جدیدی از ویروس کرونا در این کشور کشف شده است. بر اساس گزارش های رسانه های دولتی، وزیر بهداشت گفت نوع جدید دارای خواصی از هر دو نوع جهش یافته انگلیسی و هندی بوده و انتقال آن خصوصا از طریق هوا بسیار آسان و سریع می باشد. وزارت بهداشت این نوع جدید را در نقشه جهانی ژنوم ثبت خواهد کرد. تاکنون ۶۳۹۶ مورد کرونا در ویتنام ثبت شده و ۴۷ نفر در اثر ویروس درگذشته اند.

سازمان بهداشت جهانی در مخالفت با مداخله سیاسی در جستجوی منشا ویروس صحبت کرده است. مایکل رایان، مدیر برنامه اورژانس این سازمان گفت: ما می خواهیم علم را از سیاست جدا کنیم و اجازه دهیم پاسخ ها در یک فضای مناسب و مثبت پیدا شوند. این تحقیقات توسط سیاست مسموم شده است.

اظهارات رایان پس از اعلامیه جو بایدن مبنی بر صدور دستور به سرویس های اطلاعاتی کشورش برای بررسی منشا ویروس ابراز گردید. سوال این است که آیا ویروس ممکن است واقعا از یک آزمایشگاه چینی آغاز شده باشد؟ فشار بر سازمان بهداشت جهانی برای تشدید جستجوها در پی منشا ویروس در حال افزایش است.

چندین کشور اروپایی اعلام کرده اند که محدودیت های کرونایی را کاهش خواهند داد. به عنوان مثال، در اتریش فعالیت استادیوم ها، سالن های کنسرت و تئاترها از اول ژوئیه مجاز است. اما بازدیدکنندگان باید آزمایش داده، بهبود یافته یا واکسینه شده باشند. در حالی که الزام ماسک دیگر در رویدادها اعمال نمی شود، اما برای مثال در سوپرمارکت ها و اتوبوس ها و قطارها باقی می ماند.

دولت ایرلند به استراتژی خود برای کاهش تدریجی محدودیت ها از ماه ژوئیه پایبند است. در هلند نیز محدودیت ها از هفته آینده کاهش می یابد. جمهوری چک در حال بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران از آلمان، اتریش، اسلواکی، مجارستان، لهستان، اسلوونی و کرواسی است.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، آفریقا طی شش هفته آینده حداقل به ۲۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا نیاز دارد تا بتوان به افرادی که دوز اول این واکسن را دریافت کرده اند، دوز دوم را در فاصله هشت تا دوازده هفته تزریق کرد. علاوه بر این، ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای دیگر نیز مورد نیاز است تا این قاره بتواند تا سپتامبر ۲۰۲۱ ده درصد از جمعیت خود را واکسینه کند.

کد خبر: ۹۱٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha