۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
احداث راه در مسیرهای گردشگری اردبیل سرعت گرفت
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

احداث راه در مسیرهای گردشگری اردبیل سرعت گرفت

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث راه و جاده‌های مواصلاتی در محورها و مسیرهای گردشگری استان سرعت بیشتری گرفته است.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تأکید استاندار اردبیل پروژه‌های راهسازی در مسیرها و محورهای گردشگری با هدف تقویت اقتصاد گردشگری سرعت مطلوبی به خود گرفته به گونه‌ای که محور سرعین به آلوارس به طول ۱۰ کیلومتر و به روش بازیافت در حال اجراست که سه کیلومتر آن آماده عملیات آسفالت‌ریزی است.

وی به احداث مسیر گردشگری دریاچه گیلارلو در اطراف این دریاچه اشاره کرد و گفت: با تکمیل عملیات زیرسازی قرار است با انتخاب پیمانکار بخش‌ آسفالت‌ریزی این مسیر نیز به انجام برسد.

منطقه اقتصادی نمین به عنوان پیشران تحول اقتصادی در استان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به منطقه اقتصادی نمین به عنوان پیشران تحول اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: برای این پروژه نیز کارهای زیرساختی به انجام رسیده و با عقد قرارداد با پیمانکار عملیات آسفالت‌ریزی در این محور اقتصادی و گردشگری به انجام می‌رسد.

حیدری در مورد احداث تونل دوم محور نمین به آستارا و در گردنه حیران تصریح کرد: به طول چهار کیلومتر تعریض و احداث باند دوم در این مسیر شروع شده و تونل با ۱۰۰ متر عملیات اجرایی پیشرفت دارد که در اسرع وقت شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این مسیر خواهیم بود.

وی در مورد کمربندی نیر به سمت سراب خاطر نشان کرد: عملیات احداث کمربندی در حیطه اختیارات راه و شهرسازی نیست اما وزارت راه و شهرسازی احداث کنارگذر نیر به سمت سراب را جز اولویت‌ها قرار داده که شرکت ساخت متولی اجرای این پروژه است تا این محور به چهار خطه ایمن در تردد گردشگران، مسافران و همچنین اهالی دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل تبدیل شود.

حیدری اضافه کرد: اکثر پروژه‌های بزرگراهی در استان به اداره کل راه و شهرسازی تفویض شده و تنها پروژه‌ای که در اختیار شرکت ساخت است، چهار خطه نیر – سراب است که خود شرکت با انتخاب پیمانکار و انجام مطالعات احداث آن را عهده‌دار شده است.

در اکثر جاده‌های استان توسعه بزرگراه‌ها را با تأمین اعتبار ملی در اولویت قرار دادیم
وی هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را با اعتبارات حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ما در اکثر جاده‌های استان توسعه بزرگراه‌ها را با تأمین اعتبار ملی در اولویت قرار دادیم و حتی برای احداث دو محور کلور – درام و اردبیل – سرچم از ظرفیت منابع بانکی و ماده ۵۶ استفاده می‌کنیم.

حیدری بیان کرد: با همراهی نمایندگان استان و تلاش و پیگیری استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور کلور – درام و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز منابع بانکی برای محور اردبیل – سرچم تصویب شده که با تزریق آن این پروژه‌ها جان دوباره‌ای خواهند گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در محور اردبیل – سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر منهای ۴۳ کیلومتر این مسیر، مابقی محورها به عنوان چهار خطه تعریف و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ۴۵ کیلومتر از سمت سرچم به اردبیل و ۹۰ کیلومتر از سمت اردبیل به سمت تونل‌ها در قطعات مشخص پیمانکاران عملیات احداث را با سرعت انجام می‌دهند.

کد خبر: ۹۱٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha