۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
تلاش کمیسیون عمران برای یکپارچه سازی مدیریت مرزها
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

تلاش کمیسیون عمران برای یکپارچه سازی مدیریت مرزها

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مشکلات زیرساختی پایانه های مرزی به ویژه در مرز تمرچین و ضرورت یکپارچه سازی مدیریت مرزهای کشور، از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی، در تشریح نشست روز (یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار اول، بررسی مسائل و مشکلات مرز تمرچین بود که با حضور داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک کشور و نماینده وزیر کشور برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۲۵ پایانه مرزی در کشور نیازمند ساماندهی هستند، افزود: چهار پایانه مرزی ایران در مرز با عراق به همراه مرز تمرچین به لحاظ مباحث زیرساختی با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ همین امر موجب شده تردد مسافران و ترانزیت با کندی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود تردد خودرو از مرزهای ایران بسیار کند انجام شده به نحوی که در هر ۶ ساعت تنها یک خودرو عبور می‌کند، در حالی که این مقدار در سایر کشورها که از سیستم‌های مکانیزه استفاده می‌کنند در هر ساعت یک خودرو است. از این رو با توجه به مراودات تجاری ایران و عراق باید هر چه سریع‌تر مشکلات مرز تمرچین مورد برسی قرارگرفته و برای رفع آن گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه جلسه امروز در خصوص مسائل و مشکلات مرز تمرچین  پیرو بازدید اعضای کمیسیون از این پایانه مرزی برگزار شده است اضافه کرد: بحث  اصلی امروز در خصوص نارضایتی های سازمان گمرک کشور و برخی دستگاه‌ها از عملکرد پیمانکار این پایانه مرزی و وضعیت نامناسب خدمات رفاهی و زیرساختی این مجموعه بود که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این موضوع در کمیته ای مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن ظرف مدت ۱۰ روز به کمیسیون برای ارسال به هیات رئیسه مجلس جهت قرائت در صحن علنی ارائه شود تا به همراه کمیسیون های مرتبط مانند کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص یکپارچه سازی مدیریت مرزها گام های موثری درحوزه تقنینی و زیرساختی برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دستور کار دوم کمیسیون عمران مربوط به مسائل و مشکلات توسعه و احداث بیمارستان‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص(بود که با حضور سردار هوشی سادات فرمانده جدید این قرارگاه مورد بررسی قرارگرفت.

وی افزود: حدود ۶ پروژه بزرگ بیمارستانی از طریق وزارت بهداشت برای اجرا به قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص(واگذار شده که به صورت میانگین تمامی آنها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها عملیات ساخت بیمارستان چابهار به دلیل وجود برخی مشکلات آغاز نشده است.

حسینی اضافه کرد: فرمانده قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص(در این جلسه عنوان کرد که به منظور حمایت از نظام اجرایی کشور و فعالیت شرکت های خصوصی در حوزه پروژهای عمرانی، اگر در مناقصه‌ها، قیمت پیشنهادی این قرارگاه با شرکت های خصوصی نزدیک به یکدیگر و یا برابر بود، کارفرما پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی ادامه داد:مقرر شد کمیته ای ذیل کمیسیون عمران پروژه‌های بیمارستانی واگذار شده به قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص(را از حیث قیمت، زمان اجرا و کیفیت مورد بررسی قرار داده و قیمت تمام شده آن‌ها را با بخش خصوصی مقایسه کرده و به کمیسیون عمران گزارش دهد تا شرایطی ایجاد کنیم که پروژه های بزرگ مقیاسی که این قرارگاه با قیمت، زمان و کیفیت بهتری می‌تواند بسازد، با توجه به نیاز حوزه سلامت تحویل بگیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلام، افزود: ازطرفی در این جلسه به مسئولان قرارگاه سازندگی حضرت  خاتم الانبیاء(ص(توصیه شد که با توجه به کمبود آب کشور و تجربه‌ و دانش فنی این قرارگاه، مباحث مربوط به شیرین سازی آب را مورد توجه قرار داده تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت آنها مشکلات مربوط به کمبود آب شرب و کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی را تا حدودی بهبود بخشیم.

کد خبر: ۹۱٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha