۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
ضرر تاریخی به سهامداران آمریکایی؛ سقوط آزاد ۱۰ درصدی بازار بورس آمریکا
تحلیل بورس های جهانی/۲۳ اسفند۹۸؛

ضرر تاریخی به سهامداران آمریکایی؛ سقوط آزاد ۱۰ درصدی بازار بورس آمریکا

 سهام ایالات متحده در پایان جلسه بامداد امروز به شدت ریزشی بود، داو جونز بیش از ۲۳۰۰ امتیاز سقوط کرد ، بدترین عملکرد روزانه آن از زمان دوشنبه سیاه در سال ۱۹۸۷ است.

وحید بلالی، خبرگزاری بازار: سهام ایالات متحده در پایان جلسه بامداد امروز به شدت ریزشی بود، داو جونز بیش از ۲۳۰۰ امتیاز سقوط کرد ، بدترین عملکرد روزانه آن از زمان دوشنبه سیاه در سال ۱۹۸۷ است. نماد بورسی بوئینگ بزرگترین بازنده در میانگین صنعتی داو جونز بود که بزرگترین ضرر روزانه آن در ۴۶ سال بود.تصویر تاریک از اقتصاد آمریکا با انتظارات از کاهش ۴ درصدی در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته و به  احتمال زیاد با این روند اقتصاد جهانی به سمت رکود پیش خواهد رفت.شاخص نزدک آمریکا نیز در پایان معاملات دیشب ۱.۸۹ درصد ریزش داشت، شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز با ریزش ۱.۷۸ درصدی مواجه شد.

اما میانگین بازار سهام ریزش ۱۰ درصدی را نشان می دهد که این ریزش از سال ۱۹۸۷ به بعد سابقه نداشته است، حال کرونا یقه بزرگترین اقتصاد جهان را نیز گرفته و بازارهای مالی آمریکا با سقوط سنگینی مواجه هستند. کرونا مشاغل آمریکا را نیز تهدید می کند و ترامپ برای جبران ضرر به مشاغل  طرحی را ارائه خواهد کرد که  ۵۰ میلیارد دلار بودجه برای افزایش وام های کم هزینه به مشاغل کوچک داده شود تا کمتر تحت تاثیر کرونا ضرر کنند.

ریزش بازار سهام آمریکا در حالی رخ می دهد که فدرال رزرو آمریکا بودجه ۱.۵ تریلیون دلاری را برای حمایت از بازار سرمایه آمریکا به بازار تزریق کرده بود اما این پول هنگفت نیز حریف فروشندگان سهام در آمریکا نشد.

سهام اروپا بیش از ۱۱ درصد سقوط کرد و بزرگترین خسارات روزانه در تاریخ خود را به  پرچمداری سهام سفر و اوقات فراغت ثبت کرد.در حالی که سهام چین در پایان جلسه امروز حدود ۲ درصد سقوط کرد ، زیرا "Nikkei" ژاپنی با پایین ترین سطح در ۳ سال حدود ۴.۵ درصد کاهش یافت .

فعالان بازار فارکس( دلار به یورو) در ایران نیز ضررهای زیادی متحمل شده و بسیاری از آنان کال مارجینگ شده و به حد ضرری که از قبل تعیین کرده بودند رسیده و بازار خود دست به فروش سهام آنان کرد.

نفت و طلا به شدت افت کردند

قیمت نفت هنگام تسویه حساب در جلسه امروز با پیامدهای ویروس Corona پس از رسیدن تلفات آن به ۸ درصد در معاملات ، بیش از ۴ درصد کاهش یافت .در حالی که سهام گاز طبیعی در ایالات متحده کمتر از تخمین ها طی هفته گذشته افت کرده است.قیمت طلا همچنین علاوه بر ضررهای شدید پالادیوم ، هنگام تسویه جلسه با دستاوردهای شدید برای ارز ایالات متحده که بیش از یک درصد در طول معاملات بود ، بیش از ۵۰ دلار از دست داد .

 تحلیلگران تکنیکال می گویند، نفت خام به حرکت اصلاحی خود به عنوان بخشی از روند نزولی ادامه می دهد، برآیند نمودار ایچیموکوی نفت خام نشان می دهد نفت خام به زودی به روند صعودی خود باز خواهد گشت، نفت خام تلاش خود را برای رشد برای رسیدن به قیمت ۴۰.۹۱ دلار ادامه خواهد داد و در این محدوده مقاومتی خواهد داشت، تحلیلگران تکنیکال می گویند این روند صعودی به سمت قیمت های بالاتر از ۵۰ دلار بوده و در میان مدت قیمت نفت به ۹۰ دلار خواهد رسید و این افزایش قیمت می تواند گروه فرآورده های نفتی ایران را نیز تحت تاثیر قرار دهد، گروه بزرگی که بر شاخص کل بورس تهران نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۹٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha