۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
۲۲۵ دستگاه غیرمجاز ماینر در کردستان کشف و ضبط شد
مدیرعامل برق کردستان:

۲۲۵ دستگاه غیرمجاز ماینر در کردستان کشف و ضبط شد

سنندج- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از کشف ۲۲۵ دستگاه غیرمجاز ماینر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، هیوا لهونیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل شرکت توزیع برق کردستان، به اهمیت و جایگاه برق در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در مجموع ۶۸۳هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد که ۹۵ درصد آنها مشترکین خانگی و تجاری هستند و تمام تلاش شرکت توزیع برق ارائه خدمات مناسب به مردم است.

وی ادامه داد: فرسودگی و تلفات شبکه از مهم ترین مشکلات توزیع برق در استان کردستان است که از سال گذشته طرح عظیم اصلاح کابل فشار ضعیف به کابل خودنگهدار به طول دو هزار کیلومتر هدف گذاری شده است و تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن تکمیل شده است.

لهونیان اقدامات انجام شده شرکت توزیع برق در روستاها را قابل توجه دانست و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۲۰ روستا در استان کردستان که  شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط هستند اصلاح و بهینه سازی خواهند شد و برای این مهم اعتباری بالغ بر ۸۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

لهونیان به مدیریت خاموشی ها اشاره کرد و بیان داشت: کم آبی، استخراج رمز ارز و انشعاب غیر مجاز برق از مهمترین مشکلات تامین برق در کشور است که با همکاری و مصرف صحیح مردم می توان به راحتی از آن عبور کرد.

وی ضمن اشاره به جمع آوری ماینرهای غیرمجاز در استان کردستان، گفت: در همین راستا طی سال جاری در مجموع ۲۲۵ ماینر غیرمجاز در سطح استان کردستان شناسایی و جمع آوری شده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار کرد: بر اساس قوانین با افرادی که به صورت غیرمجاز در حال استخراج رمز ارزهای غیرمجاز هستند، برخورد شده و این برخوردها شامل جریمه نقدی و ضبط دستگاه می شود.

وی ضمن تقدیر از مردم برای توجه به اصل صرفه جویی در مصرف برق، یادآور شد: انتظار می رود که در این شرایط مردم همکاری بهتری با شرکت توزیع نیروی برق کردستان داشته باشند و نسبت به صرفه جویی در مصرف اهتمام جدی داشته باشند.

کد خبر: ۹۱٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha