۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
 نیمی از معادن مازندران راکد و غیرفعال هستند
رئیس صمت مازندران:

نیمی از معادن مازندران راکد و غیرفعال هستند

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران شمار معادن دارای پروانه را ۲۶۰ واحد بیان کرد و گفت: نیمی از معادن استان راکد و غیرفعال هستند.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نیمی از ۲۶۰ واحد معدنی استان فعال و بقیه غیرفعال هستند، افزود: این در حالیست که سال قبل ۲۵ معدن غیرفعال و راکد استان فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی با عنوان اینکه با فعال شدن معادن راکد ۴۵۰ شغل جدید ایجاد شد، شمار فعالان بخش معدن را در استان چهار هزار و ۲۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: احیای واحدهای معدنی راکد و غیرفعال جزو برنامه های دولت در استان است.

وی با اشاره به فعال شدن معدن بزرگ گلیران در بابل افزود: در استان مازندران معادن زغال سنگ قابل توجه بوده و در اشتغال مردم نقش بسیار زیادی دارد.

قوانلو یادآور شد: معدن گلیران در حوزه بندپی شرقی بابل واقع شده است و برای دسترسی به این معدن راه ارتباطی در دست ساخت است.

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه ساخت ۳۰ کیلومتر راه دسترسی به معدن جزو برنامه ها است، افزود: طبق برنامه این پروژه تا ۱۴۰۲ تکمیل و بهره برداری می شود.

وی گفت: با ایجاد این راه دسترسی، مشکل برخی روستاهای حاشیه نیز برای دسترسی مناسب برطرف می شود.

به گزارش بازار، مازندران با داشتن بیش از یک میلیارد تن ذخیره معدنی در زمینه برخی مواد معدنی از جمله زغل سنگ دارای رتبه های برتر کشوری است.

کد خبر: ۹۱٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha