۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
دولت من ائتلافی خواهد بود؛ ائتلاف با مردم، تولیدکنندگان و کارگران
نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

دولت من ائتلافی خواهد بود؛ ائتلاف با مردم، تولیدکنندگان و کارگران

رئیسی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من ائتلافی خواهد بود، ائتلاف با مردم، تولیدکنندگان و کارگران؛ من به سمت همه نیروهای مولد و ضدفساد دست استمداد دراز می‌کنم.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد تهران ضمن تاکید بر تشکیل دولت ائتلافی، تصریح کرد: من امروز برای اعلام ائتلاف دولت مردمی، با تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران عزیز برای ساختن ایران قوی و سربلند به اینجا آمده ام و دست آن‌ها را به گرمی میفشارم.

کارگران و تولید کنندگان شهرک صنعتی عباس آباد تهران که از مهم‌ترین مراکز تولیدی در استان تهران محسوب می‌شوند امروز چند ساعتی میزبان حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بودند.

در این بازدید چند ساعته، کارآفرینان و کارگران به صورت چهره به چهره و صریح از مشکلات خود با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی سخن گفتند و با وی درد و دل کردند.

رئیسی در جریان این بازدید ضمن تاکید بر لزوم تشکیل دولت مردمی برای ایران قوی تاکید کرد: ما نیازمند یک خیزش عمومی و اجتماعی برای برپایی ایران قوی هستیم. این خیزش عمومی حتما نیاز به هم پیمانی یک دولت مردمی با نیروهای مولد کشور دارد.

وی در ادامه، کارگران و تولید کنندگان را رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی ملت ایران دانست و بر لزوم حمایت همه جانبه از این سرمایه‌های ملی و ارزشمند تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: متاسفانه سالهاست این نیروها و پیشرانان حقیقی کشور توسط ساختارهای فسادزا و معیوب، روز به روز درحال ضعیف‌تر شدن هستند. کارخانجات کوچک و بزرگِ تعطیل و نیمه تعطیل شده، مزارع و مراتع بزرگ و ارزشمندِ رها شده و حاشیه نشینی و مهاجرت، شواهدی بر این ادعا هستند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از فعالان عرصه تولید به عنوان پیشتازان اقتصاد و افسران و سربازان میدان پیشرفت کشور یاد کرد و گفت: هر کس برای رونق تولید تلاش کند به امنیت و اقتدار ملی کمک کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: فقط قدرت نظامی امنیت آور نیست بلکه تولید برتر و با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی نیز تولید قدرت می‌کند و امروز قدرت کشور در گرو اقتدار در تولید است. اگر از حوزه‌های دفاعی کشور، سرریز فناوری در حوزه صنعت کشور داشته باشیم، پیشرفت اتفاق خواهد افتاد. مردم گله‌مند هستند که چرا کشوری که تولید موشک می‌کند، اما نمی‌تواند خودروی با کیفیت در سطح توقع مردم بسازد این دلیلش این است که سرریز فناوری از حوزه‌های دفاعی به صنعت کشور وجود ندارد و ما در دولت سیزدهم این کار را خواهیم کرد انشاالله.

وی در ادامه تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی کشور یکی از اولویت‌های دولت مردمی است. از یکسو نقدینگی سرسام آور تبدیل به تهدیدی برای کشور شده و از سوی دیگر، تولیدکننده از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش رنج می‌برد. از هر مجموعه‌ی اقتصادی که بازدید کردم، مردم از مدیریت بانکی گله‌مند بودند. من در قوه قضائیه جلسات پی در پی را با مسئولان بانکی داشتم و تلاش‌های فراوانی برای اصلاح وضع موجود کردم، اما این اقدامات کافی نیست. باید در سرمنشا، ریشه فساد را بخشکانیم و من برای انجام این ماموریت بزرگ وارد صحنه شده ام.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل صدور مجوزها در حوزه تولید گفت: دولت وظیفه هدایت، حمایت و نظارت دارد، اما نباید صدور مجوزها باعث اخلال در روند تولید شود.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت باید بر فعالیت‌های تولیدی نظارت داشته باشد، اما نباید با مجوزها و تصمیمات خلق الساعه دست و پای تولیدگر را ببندد.

وی ادامه داد: کارآفرین و تولیدگر باید بتواند برنامه ریزی و پیش بینی داشته باشد و مجوزهای دست و پا گیر و بی ثباتی در مقررات و تصمیم گیری‌ها مانع این کار است و الزام تولیدکننده و کارآفرین به اخذ مجوزهای متعدد، باید جای خود را به نظارت پسینی دولت بدهد.

رئیسی همچنین با اشاره به معضل قاچاق و واردات بی رویه تاکید کرد: برخوردهای پلیسی و قضایی با واردات بی رویه و قاچاق کالا کافی نیست، ریشه مافیای واردات و قاچاق را باید از طریق دولت خشکاند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: راه حل مقابله با قاچاق این است که ارزی که از مسیر صادرات به دست می‌آید وارد حوزه تولید شود و این وظیفه دولت است که بر این موضوع نظارت کند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر پول حاصل از صادرات به درستی رهگیری شود قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته به حداقل می‌رسد و ما در دولت آینده این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

رئیسی به معضل قطعی برق نیز اشاره کرد و آن را موجب اخلال در فعالیت‌های تولیدی دانست و تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه تاکید شده بود که باید به چه میزانی برق تولید می‌کردیم، اما به این قانون عمل نشد.

وی افزود: اگر قانون برنامه، اجرا می‌شد امروز واحدهای تولیدی با قطعی چند ساعته برق مواجه نمی‌شدند و تولید تعطیل نمی‌شد و شاهد این میزان خسارت نبودیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود نیروهای مولد و موثر در کشور گفت: این نیروها اگر جدی گرفته شوند، م می‌توانند مشکلات سخت و ساختاری اقتصاد را برطرف کنند، بنده همپیمان این نیروهای مولد خواهم بود و در میدان و در جزء جزء حرکت کشور متوجه و دغدغه‌مند آن‌ها هستم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید در میدان، از نیروهای مولد حمایت، زنجیره‌های راهبردی صنعت را تکمیل و باید از بازار ملی حفاظت و پشتیبانی کرد که این‌ها همه جز با ائتلاف و هم پیمانی گسست ناپذیر مابین دولت و نیروهای مولد و بدنه تولیدی کشور امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به عملکرد دو ساله خود در عدلیه ادامه داد: حرکت ما در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد و حمایت از تولید هم به همین شیوه بوده است. گام به گام و نه شتاب زده، قاطع و مستحکم و نه لرزان و مردد و در صحنه و مورد به مورد. من دست استمداد به سمت همه نیروهای مولد و ضدفساد برای ساختن ایران قوی دراز می‌کنم.

وی ضمن برشمردن ویژگی‌های دولت مدنظر خود در این خصوص گفت: دولت مردمی دولتی فعال، چابک و تولیدمحور خواهد بود که اصلاح ساختارهای درونی خود و حمایت از نیروهای مولد را به منظور خوداتکایی و استقلال عدالت محور ایران عزیز پی خواهد گرفت.

گفتنی است مهمترین دغدغه و درد دل کارگران در این بازدید چند ساعته مواردی، چون تورم فزاینده، مسکن و اجاره نشینی و عدم ثبات شغلی بدلیل تضعیف و یا تعطیل تولید در بسیاری از واحدهای صنعتی بود.

تولید کنندگان نیز با ابراز گلایه شدید از مسائلی همچون مشکلات بانکی، بروکراسی اداری، مجوزهای بی پایان و متعدد، واردات لجام گسیخته و قاچاق کالا از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی برای نجات تولید و صنعت کشور استمداد کردند.

رئیسی پس از بازدید از خط تولید دو کارخانه لوازم خانگی و تجهیزات صنعتی و گفتگو با کارگران، در نشست با جمعی از تولید کنندگان و مدیران شهرک صنعتی عباس آباد هم شرکت کرد.

کد خبر: ۹۱٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha