۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
خودروهای اشتراکی خودران بازارهای نفت، مسکن و بیمه را  متحول می کند
خودروهای گوگل چگونه قوانین بازی را به هم می زنند؟

خودروهای اشتراکی خودران بازارهای نفت، مسکن و بیمه را متحول می کند

سایت اینوستوپدیا در گزارشی قابل تامل به تحولات شگرفی و مثبتی که با خودروهای خودران تا ۲۰۳۰ در انتظار بشر است اشاره کرده در عین حال ضرر هزاران میلیارد دلاری را برای صنایع سنتی پیش بینی کرده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت اینوستوپدیا در گزارشی قابل تامل به تحولات شگرفی که با خودرو های خودران تا ۲۰۳۰ در انتظار جامعه بشری است اشاره کرده است.   این گزارش از این جهت حائز اهمیت است که تحولات عظیم تنها برای صنایع خودروسازی ما و جهان ختم نمی شود بلکه با استفاده از اینترنت  اشیاء و هوشمند سازی خودروها سایر بازار ها مانند مسکن، نفت، بیمه، خودرو های دست دوم،   سیستم حمل و نقل عمومی و... را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد. آیا ما برای پیش بینی ۹ سال بعد و برای شوکه نشدن در مقابل تحولات ناشی از فنانوری اطلاعات و  اقتصاد دیجیتال برنامه ای داریم؟

در سال ۲۰۰۹ گوگل پروژه اتومبیل خودران را با هدف تأمین اتومبیل های خودران برای مسافت ۱۰۰ مایل آغاز کرد و در سال ۲۰۱۶، شرکت ویمو، متخصص در فن آوری خوودروهای خودران از  زیرمجموعه شرکت آلفابت « Alphabet Inc. Google » مجری  پروژه های خودرو های خودران شرکت گوگل  به نام  وایمو «Waymo » شد.

وایمو «Waymo » پیش از این و  از سال  ۲۰۱۹ پروژه  راه اندازی سرویس تاکسی بدون راننده و خودران را در دستور کار قرار داده بود هر چند که ممکن است پذیرش کامل چنین وسایل نقلیه ای دهه ها به طول انجامد اما ایمنی، راحتی و سایر عواملی که آنها فراهم می کنند در همه جا فراگیر خواهد شد.
کارشناسان پیش بینی می کنند که علاوه بر از دست دادن درآمد دولت از هزینه های صدور مجوز و مالیات، خودروسازان، تأمین کنندگان، شرکت های بیمه، نمایندگی های فروش اتومبیل و سایر شرکت های مرتبط با خودرو صدها میلیارد دلار (اگر نه تریلیون ها) دلار ضرر کنند


 

 بازارهای نفت، مسکن و بیمه با خودروهای اشتراکی خودران متحول می شوند

تغییرات شدید
انتظار می رود با اتخاذ هر فناوری جدید انقلابی، شرکتهایی که به سرعت سازگار نیستند با مشکل روبرو شوند.  به عنوان مثال، کارشناسان پیش بینی می کنند که علاوه بر از دست دادن درآمد دولت از هزینه های صدور مجوز و مالیات، خودروسازان، تأمین کنندگان، شرکت های بیمه، نمایندگی های فروش اتومبیل و سایر شرکت های مرتبط با خودرو صدها میلیارد دلار (اگر نه تریلیون ها) دلار ضرر کنند.

اتومبیل های خودران دارای مزایای بسیاری هستند که  با فناوری اینترنت اشیاء و اتصال  داده های اشیاء باعث می شود مردم استفاده از آنها را بپذیرند و از اتومبیل های سنتی صرف نظر کنند. به عنوان  مثال این موضوع شامل توانایی پارک خود بدون نیاز به جستجوی طولانی در فضای خالی برای پارک اتومبیل است و یا کاربران می توانند بدون اینکه ساعت های طولانی رانندگی کنند در هر زمان آن را درخواست کنند و هنگام سوار شدن بخوابند، همانطور که در حال حاضر اتفاق می افتد.

هدف گوگل تسهیل روند اشتراک خودرو توسط چند نفر است که به معنای کاهش تعداد خودروهای استفاده شده و کاهش ازدحام خودرو است. انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ اتومبیل های خودران فرصت هایی به ارزش ۸۷ میلیارد دلار برای تولیدکنندگان خودرو و توسعه دهندگان فناوری فراهم کنند


هدف گوگل تسهیل روند اشتراک خودرو توسط چند نفر است که به معنای کاهش تعداد خودروهای استفاده شده و کاهش ازدحام خودرو است. انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ اتومبیل های خودران فرصت هایی به ارزش ۸۷ میلیارد دلار برای تولیدکنندگان خودرو و توسعه دهندگان فناوری فراهم کنند.

 بازارهای نفت، مسکن و بیمه با خودروهای اشتراکی خودران متحول می شوند

صنعت خودرو افزایش فروش سالانه اتومبیل های نو و دست دوم را در سطح جهانی شاهد است، اما به محض گسترش فناوری اتومبیل های خودران و اشتراک خودرو، فروش خودروهای سنتی به طرز چشمگیری کاهش می یابد

انقلاب صنعتی
صنعت خودرو افزایش فروش سالانه اتومبیل های نو و دست دوم را در سطح جهانی شاهد است، اما به محض گسترش فناوری اتومبیل های خودران و اشتراک خودرو، فروش خودروهای سنتی به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

اگرچه اتومبیل های خودران برای تولید به فولاد، شیشه و سایر موارد اساسی در اتومبیل احتیاج دارند، اما ممکن است تحولاتی در میزان مصرف مواد اولیه و یا طراحی خودرو رخ دهد.  به عنوان مثال، وقتی خودرو های خودروان امتحان خود را پس بدهند دیگر  صندلی راننده  چندان محلی از اعراب نخواهد داشت و رانندگی و حمل و نقل بدون صندلی های جلو امکان پذیر است؛ لذا می تواند به جای  صندلی راننده یک چیز ضروری جدید  به یک گزینه تبدیل شود.

 بازارهای نفت، مسکن و بیمه با خودروهای اشتراکی خودران متحول می شوند

با توسعه  خودرو های خودران اشتراکی نه تنها فضای شهری باز می شود بلکه  بازار مسکن و حتی قیمت نفت را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد

تغییر زیرساخت ها و تقاضای نفت
با کاهش تعداد اتومبیل های موجود در خیابان ها، مناطق بزرگی که در حال حاضر به عنوان پارکینگ استفاده می شوند می توانند برای اهداف دیگر مورد استفاده مجدد قرار بگیرند و این ممکن است منجر به کاهش موقتی قیمت املاک و مستغلات با افزایش عرضه شود حتی ممکن است به افزایش فضای سبز در مناطق شهری کمک می کند.

از طرف دیگر، شرکت های نفتی ممکن است با کاهش تقاضا برای نفت روبرو شوند، با افزایش گسترش اتومبیل های خودران، به ویژه اینکه بسیاری از افراد گزینه سواری اتومبیل با دیگران را ترجیح می دهند و این باعث کاهش تعداد خودروها می شود استفاده می شود، و این ماشین ها با یک سبک رانندگی سازگار با محیط زیست مشخص می شوند.

 بازارهای نفت، مسکن و بیمه با خودروهای اشتراکی خودران متحول می شوند


ایمنی
اگر چه تاکنون برخی حوادث برای  شرکت تسلا و تشخیص غلط علامت ایست در جاده ها باعث نا اطمینانی به خودرو های خودران شده است با این حال انتظار می رود اتومبیل های خودران ایمن تر شوند. آنها مانند  بسیاری از افراد با سرعت بالا رانندگی نمی کنند یا هنگام رانندگی رفتارهای خطرناکی رااز خود بروز نمی دهند. لذا از آنجایی که  بیشتر تصادفات ناشی از رفتار راننده است، انتظار می رود که حجم تصادفات جاده ای در میان  خودروهای خودران پایین تر و در نتیجه هزینه های بیمه کمترشود. برخی از کارشناسان  همین عامل را دلیلی بر ورشکستگی بسیاری از شرکت های فعال در صنعت بیمه ارزیابی می کنند.

 بازارهای نفت، مسکن و بیمه با خودروهای اشتراکی خودران متحول می شوند

صنعت حمل و نقل عمومی تحت تأثیر قرار گرفته است
همچنین اتومبیل های خودران تأثیر قابل توجهی در صنعت حمل و نقل به ویژه در تاکسی می گذارند و ممکن است جایگزین آن شوند، زیرا افراد می توانند از آنها با دیگران برای رفتن به هرجایی که بخواهند استفاده کنند، به طوری که این اتومبیل ها به نوعی حمل و نقل عمومی تبدیل می شوند.

به عبارت بهتر  حمل و نقل عمومی نیز به طور جدی تحت شعاع قرار خواهد گرفت و ممکن است تحولات جدی حتی در مورد قطارها نیز وجود داشته باشد، زیرا اتومبیل های خودران می توانند راحتی بیشتری در مقایسه با قطارها فراهم کنند.

با وجود تمام مزایایی که اتومبیل های خودران ارائه می دهند، موانع قانونی و قانونی برای استفاده گسترده از آنها و همچنین نگرانی های مربوط به حریم خصوصی وجود دارد و سوالاتی در مورد اینکه چه کسی به اطلاعات رانندگی این خودرو ذخیره می کند وجود دارد و لی وقتی  پای منافع و محاسبه اقتصادی در میان باشد،   دستکم برای قسمت اعظمی از جامعه بشریت این تحولات خوشایند است به خصوص که  که علاوه بر خودروهای خودروان  سفارشات آنلاین نیز  با همین روش به نحو چشمگیری مدیریت شده و هزینه ها را کاهش، آلودگی محیط زیست را کم و ایمنی را افزایش خواهد داد.

کد خبر: ۹۱٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha