۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
 واردات برنج به کشور سالانه ۳ برابر نیاز کشور است
عضو اتاق بازرگانی مازندران:

واردات برنج به کشور سالانه ۳ برابر نیاز کشور است

ساری- یزدان پناه، عضو اتاق بازرگانی مازندران با انتقاد از وضعیت نابسامان برنج گفت:سالانه دو تا سه برابر نیاز کشور برنج وارد می‌شود.

اسماعیل یزدان پناه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به واردات بی رویه برنج به کشور اظهار داشت: طی دو سال اخیر سه میلیون تن برنج بیش از نیاز کشور وارد شد و این سبب شده تا شاهد رسوب برنج های خارجی در انبارها باشیم.

وی با تاکید براینکه سال جاری به واردات برنج نیازی نداریم، افزود: در حال حاضر در انبارها، محموله های زیادی از برنج های خارجی وجود دارد که به روند تولید داخلی لطمه می زند.

عضو اتاق بازرگانی مازندران با عنوان اینکه در مجموع کشور سالانه به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن برنج نیاز دارد، افزود: طی دو سال اخیر دو تا سه برابر نیاز کشور برنج وارد شد و این وضعیت سبب بروز نابسامانی در بازار این کالا شده است.

یزدان پناه تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان برنج در کشور نیز افزایش یافته است، از این رو نیاز به واردات این محصول در کشور باید کاهش یابد نه آنکه هر سال بر میزان واردات محصول افزوده شود.

وی با اشاره به وجود مافیای واردات برنج یادآور شد: در حال حاضر میزان زیادی برنج در انبارها وجود دارد و تداوم روند واردات، سبب ضربه به تولید این محصول در داخل خواهد شد.

به گزارش بازار مازندران با داشتن ۲۱۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری سالانه ۴۰ درصد نیاز برنج کشور را تامین می کند.

کد خبر: ۹۱٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha